//
کدخبر: ۴۳۱۱۰۶ //

ترون چیست؟

ترون یک بلاکپین غیرمتمرکز می باشد که با هدف کمک به راه اندازی اینترنت غیرمتمرکز به وجود آمده است.

ترون چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مانند اتریوم، ترون به توسعه دهندگان Dapp این قابلیت را می دهد تا پروتکل های پیچیده را از طریق قراردادهای هوشمندی که بر روی بلاکچین اصلی آن قرار دارند، ایجاد و استفاده کنند. امروزه این پلتفرم بیشتر به خاطر سرعت تراکنش و مدیر عامل پر جنب و جوشش شناخته شده است.

به طور خاص، این پلتفرم قادر به انجام و پردازش 2000 تراکنش در ثانیه است. عملکرد ترون را با سیستم های پرداخت مطرح مثل پی پال رقابت می کند. ترون کارمزد تراکنش بسیار پایینی دارد. شما میتوانید مبالغ بسیار بالا را از طریق ترون در سراسر جهان با کارمزد بسیار پایین جا به جا کنید.

برای درک کار مهمی که توسعه دهندگان ترون به دنبال انجام آن هستند، درک ویژگی های اینترنت غیرمتمرکز بسیار مهم است. اینترنت غیرمتمرکز از برخی جهات کلیدی با اینترنتی که شما به آن عادت دارید متفاوت است. در درجه اول، هیچ شرکت میزبانی وجود ندارد. در عوض، کل اینترنت توسط کاربران شخصی اداره می شود.

تا مدتی پیش اینترنت غیر متمرکز کمی دور از باور بود. با این حال، ماهیت شفاف شبکه های بلاکچین آنها را برای چنین کاری ایده آل کرده است. این همان چیزی است که ترون به دنبال عملی کردن آن است.

 نکته مهم: برای خرید ترون بدون احراز هویت میتوانید به سایت صرافی آنلاین پی ام ایکس چنج مراجعه کنید.

تاریخچه ترون

تاریخچه ترون به اوایل سال 2017 بر میگردد. در آن زمان، جاستین سان، مدیرعامل شرکت ترون، به طور رسمی شرکت غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور را که امروزه به نام بنیاد ترون شناخته می شود، راه اندازی کرد. هدف این شرکت ساخت یک زیرساخت غیر متمرکز برای اینترنت و یک روش دموکراتیک برای مدیریت شبکه بود.

قابل ذکر است که جاستین سان با فین  تک آشنای کامل دارد. برای اولین بار، او یکی از حامیان بنیانگذار علی بابا، جک ما است. به این شخص در دانشگاه  Ma’s Hupan تحصیل کرد و در طی مدت کوتایی به لیست فوربس راه یافت. واضح است که قبل از معرفی پروژه ترون، این شخص در بخش بلاکچین نامی برای خود دست و پا کرده بود.

برای مثال، سان نماینده اصلی ریپل در منطقه چین بود. این موقعیت او را در تماس با شبکه ای از افرادی قرار داد که روزی برای تحقق مفهوم ترون به آنها نیاز داشت. علاوه بر این جاستین سان یک اپلیکیشن بسیار پرطرفدار به نام Peiwo را راه اندازی کرد. در حال حاضر این اپلیکیشن بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر چین دارد.

جالب‌تر این واقعیت است که سان تنها چند ماه پس از خرید، ترون را با Peiwo ادغام کرد. این ادغام به تقویت موقعیت ترون در منطقه کمک کرد. علاوه بر این، این استراتژی پایگاه کاربران فعال ترون را به طور قابل توجهی گسترش داد.

عرضه اولیه ترون

عرضه اولیه ترون یک رویداد بزرگ بود. ICO بنیاد ترون در سال 2017 70 میلیون دلار برای توسعه بیشتر اکوسیستم ترون جمع آوری کرد. در طول این رویداد، سرمایه گذاران توکن های TRX را در ازای BTC یا ETH خود دریافت کردند. در زمان فروش، توکن های TRX ارزش بازاری فقط 0.0019 دلار داشتند.

توکن‌های TRX توکن‌هایی هستند که توسط بنیاد ترون به عنوان ارز متوسط برای همه توکن‌های مبتنی بر Trc20 صادر می‌شوند. توکن های ترون بر روی شبکه اصلی راه اندازی شده  و تراکنش های سریع را در بر روی بلاکچین اجرایی می کنند.

تا سال 2018، سان ترون را به ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار هدایت کرد. این موفقیت به توسعه دهندگان این پلتفرم منابع، تجربه و انگیزه ای برای راه اندازی بلاکچین خود داد. این تصمیم به TRON اجازه داد تا پلتفرم را از توکن‌های ERC-20 که در شبکه اتریوم قرار دارند، به توکن‌های TRX که از پروتکل اصلی ترون استفاده می‌کنند، منتقل کند.

برای خرید از ربات خرید ترون به سایت صرافی پی ام ایکس چنج مراجعه کنید.

اثبات سهام واگذار شده (DPoS)

شبکه ترون برای ایمن سازی بلاکچین بر مکانیزم اجماع Delegated-Proof-of-Stake (DPoS) متکی است. DPoS شبیه سازوکار اجماع اثبات سهام است که به کاربران اجازه می‌دهد هر زمان که دارایی‌های خود را در کیف پول شبکه به اشتراک می‌گذارند، درآمد غیرفعالی کسب کنند.

استیک ترون

استیک چند هدف مهم را دنبال می کند. مورد اول اینکه به کاربران اجازه می دهد تا درآمد منفعل کسب کنند. به طور کلی، شبکه را ایمن نگه می دارد. در اکوسیستم TRX، کاربران TRX خود را با نسبت 1:1 به اشتراک می گذارند. هرچه بیشتر سهام داشته باشند، TRON Power بیشتری کسب می کنند. TRON Power در شبکه ترون حیاتی است. برای اولین بار، این چیزی است که جامعه برای رای دادن به نمایندگان Super استفاده می کند. قابل ذکر است، پس از سه روز، کاربر می تواند TRON Power خود را به TRX تبدیل کند.

DPoS در مقابل PoS

برخلاف سیستم PoS، در یک سیستم DPoS، تنها اعتبار سنج های منتخب می‌توانند بلاک‌های تراکنش را تأیید کنند. در اکوسیستم ترون، جامعه هر شش ساعت 27 نماینده فوق العاده را برای این کار حیاتی انتخاب می کند. این نمایندگان توسط جامعه کاربرانی که TRX خود را به اشتراک می گذارند انتخاب می شوند. قابل ذکر است که کل فرآیند توسط یک DAO اجرا می شود.

خرید ووچر پرفکت مانی از سایت پی ام ایکس چنج بدون ثبت نام و احراز هویت

سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO)

DAO ها همچنان یک شکل محبوب مدیریت غیرمتمرکز در این بخش هستند. DAO را به عنوان مجموعه ای از قراردادهای هوشمند در نظر بگیرید که اعتبار سنج ها می توانند به آن رأی دهند تا مسیر بعدی سازمان را تعیین کنند. DAO ها روشی غیرمتمرکز و دموکراتیک را برای توسعه پلتفرم ها بر اساس دستورالعمل های جامعه در اختیار جامعه قرار می دهند.

بیت تورنت

در جولای 2018، بنیاد ترون دوباره سرفصل خبرها شد. این بار خبر بود که ترون بزرگترین شبکه اشتراک گذاری فایل نظیر به نظیر در جهان، بیت تورنت، را خریداری کرد. پلتفرم های اشتراک فایل مانند بیت تورنت اولین اشکال شبکه های غیرمتمرکز موجود بودند. در اصل، این پلتفرم‌ها سال‌ها قبل پایه و اساس فناوری بلاکچین را پایه‌گذاری کردند.

بنیاد ترون

بنیاد ترون یک سازمان خصوصی می باشد که با هدف افزایش کاربرد های ترون به وجود آمده است. امروزه TRX در یکی از بزرگترین شبکه های غیرمتمرکز در جهان فعالیت می کند. علاوه بر این، کل پروتکل ترون منبع باز است. پلتفرم‌های منبع باز امن‌تر هستند، زیرا به جامعه اجازه می‌دهند تا کدهای پوشیدنی با همه را آزمایش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان