//
کدخبر: ۳۹۲۷۹۶ //

آیا خرید کاردانو در سال ۲۰۲۳ سرمایه گذاری خوبی خواهد بود؟

کاردانو (Cardano) یکی از رمز ارزهایی است که توانسته است از لحاظ ارزش بازار در میان ده ارز دیجیتال برتر دنیا قرار گیرد.

آیا خرید کاردانو در سال 2023 سرمایه گذاری خوبی خواهد بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پروژه کاردانو نه تنها شهرت زیادی دارد، بلکه جزء توسعه‌یافته‌ترین بلاک چین‌های این صنعت است. اگر می‌خواهید بدانید که خرید کاردانو و ارز دیجیتال آدا (ADA) برای سال 2023 سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه، بهتر است این مقاله را بخوانید تا از پیش بینی قیمت کاردانو و خبرهای جدید پیرامون پروژه مطلع شوید.

کاردانو

شبکه کاردانو یکی از اولین بلاک چین‌های غیر متمرکزی است که بر پایه تحقیقات دانشگاهی ساخته شده است. این آلت کوین توسط چارلز هاسکینسون که یکی از بنیان‌گذاران اتریوم است، در سپتامبر 2017 راه‌اندازی شد. سقف عرضه کاردانو محدود به ۴۵ میلیارد توکن است و رمز ارز آدا از لحاظ ارزش بازار در رده هفتم جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد.

کاردانو تا اینجای سال 2023 یکی از بهترین عملکردها را در میان ارزهای دیجیتال داشته است. همچنین، پوشش رسانه‌ای و سروصدای مثبت زیادی حول این پلتفرم قرارداد هوشمند ایجاد شده و کارشناسان برای ادامه سال نسبت به آن کاملاً امیدوار هستند.

در زمان نگارش این مقاله خرید و فروش کاردانو روی قیمت 0.32 دلار انجام می‌شود که 30 درصد بالاتر از ابتدای سال 2023 است. البته، رشد قیمت لحظه ای کاردانو در هفته‌های اخیر اندکی کاهش یافته است اما کارشناسان بر این باورند که شکستن سد یک دلار برای کاردانو کار آسانی است و حتی ممکن است در سال 2023 تا قیمت 3 دلار نیز برسد. این به معنای بیش از 900% افزایش قیمت خواهد بود.

خبرهای تازه‌ از کاردانو

علی‌رغم اینکه بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر افت کرده است، چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو هنوز خوش‌بین است. این خوش‌بینی بیشتر به دلیل پیشرفت اکوسیستم Cardano و مخصوصاً ان اف تی‌ها (NFT) منتشر شده روی کاردانو است. هاسکینسون می‌گوید:

نکته‌ای که در مورد ان اف تی‌های کاردانو وجود دارد این است که آنها در حال حاضر پویاترین بخش کاردانو هستند. ان اف تی‌های کاردانو به سرعت در حال رشد هستند و تاکنون ۸ میلیون NFT روی کاردانو ضرب شده است. من فکر می‌کنم که بیش از نیمی از پروژه‌های ارز دیجیتال به شکلی با NFTها ارتباط دارند.

در واقع نیز توکن‌های غیرقابل تعویض جزء فعال‌ترین پروژه‌های کاردانو در هفته گذشته بودند که بیشترین مشارکت را از کاربران دریافت کردند.

خبر دیگری که سروصدای زیادی ایجاد کرد این بود که شبکه کاردانو اخیراً یک استیبل کوین به نام DJed منتشر کرده است. این استیبل کوین عملکرد بسیار باثباتی داشته و نشانه امیدوارکننده‌ای از رشد اکوسیستم کاردانو است. استیبل کوین‌ها از سنگ بناهای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند و این استیبل کوین خبر خوبی برای رمز ارز ada و اکوسیستم کاردانو در سال 2023 است.

با این حال، رویدادهای خارج از اکوسیستم کاردانو هستند که بیشترین علاقه را به سرمایه گذاری در کاردانو ایجاد کرده‌اند. برای مثال، اخیراً فیلیپو گراندی رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) تحسین خود نسبت به شبکه کاردانو را ابراز کرده است. او معتقد است که در آینده می‌توان از کاردانو برای کمک به پناهندگان استفاده کرد. کاردانو همیشه به عنوان یک راه‌حل سریع برای جذب سرمایه تلقی شده است. تکنولوژی بلاک چین کاردانو می‌تواند تضمین کند که بودجه مورد نیاز برای پناهندگان بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی جذب سرمایه جمع‌آوری ‌شود. این یک خبر بزرگ برای انسان‌دوستان و سرمایه گذارانی است که قصد خرید کاردانو را دارند.

images_1680068232_6423ce88c5fc2

کاردانو در سال 2022

سقوط بازار در سال 2022 به معنای توقف پروژه‌های ارز دیجیتال نبود. برعکس، ارزهای دیجیتال اصلی صنعت مثل کاردانو با تمام توان به توسعه خود ادامه دادند و پیش بینی ها از قیمت کاردانو را خوش‌بینانه‌تر کردند. برای مثال، شرکت تجزیه‌وتحلیل کریپتو، سانتیمانت (Santimant)، اخیراً گزارش داد که کاردانو در سال 2022 از نظر فعالیت‌های مرتبط با توسعه، بلاک چین شماره یک جهان بوده است. افزایش فعالیت‌ها در کاردانو نشان می‌دهد، پروژه‌های جدیدی در حال ساخت روی این بلاک چین هستند یا قابلیت‌های جدیدی در راه است. تیم کاردانو نیز اعلام کرده که این بلاک چین در سال 2022 شاهد جهش بزرگی در رشد روی زنجیره‌ای (on-chian) بوده است. جهش آنچین با معیارهایی مانند تعداد والت‌های جدید و تعداد تراکنش‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

به علاوه، پروژه کاردانو در سال 2022 ارتقای واسیل (Vasil) را راه‌اندازی کرد که از نظر هاسکینسون پیچیده‌ترین ارتقا تاریخ کاردانو بود. این آپگرید از طریق افزودن ویژگی‌های جدید، مقیاس‌پذیری قراردادهای هوشمند کاردانو را 10 برابر افزایش داد و کارمزد تراکنش‌ها را 50 درصد پایین آورد. این بهبودها قابلیت کاردانو برای میزبانی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Daap) و دیفای را چند برابر خواهد کرد.

همچنین، سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند ارتقاهایی که کاردانو در سال 2023 پیش رو دارد بخش اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را از طریق اوراکل‌های کاردانو به میزان قابل توجهی گسترش می‌دهد. استقبال از اوراکل‌های کاردانو در حوزه دیفای می‌تواند اکوسیستم کاردانو را زیر و رو کند و به رشد فوق العاده قیمت رمز ارز کاردانو بینجامد.

کاردانو در سال 2021

اگرچه عملکرد گذشته تضمینی برای بازدهی آینده نیست اما می‌تواند معیاری از پتانسیل یک پروژه باشد و نشان دهد یک پروژه تا کجا می‌تواند رشد کند. از این نظر کاردانو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال دنیا است. به طور خلاصه، سال 2021 برای cardano یک سال طلایی بود. بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، عملکرد کاردانو در این سال 75 درصد بهتر از بیت کوین (BTC) و 453 درصد بهتر از اتریوم (ETH) بود.

کاردانو سال 2021 را با ارزش بازار 5.5 میلیارد دلار و قیمت 18 سنت آغاز کرد و آن را با ارزش بازار 49 میلیارد دلار و قیمت 1.46 دلار به ازای هر توکن آدا به پایان برد. همچنین در سال 2021 کاردانو برای مدت کوتاهی به ارزش بازار 97 میلیارد دلار و اوج قیمت 3.03 دلار رسید که از 1600% بالاتر از ارزش آن در ابتدای سال 2021 بود.

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2023

به نظر می‌رسد ارز دیجیتال Ada  واقعاً در حال جبران خسارت‌های سال 2022 است. با اینکه هنوز در بازار خرسی هستیم، قیمت کاردانو 29 درصد بالاتر از ۱۷ اسفند سال گذشته معامله می‌شود. همچنین، به خاطر داشته باشید که کاردانو هنوز 1200% بالاتر از قیمت آن در زمان ورود به بازار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که بسیاری از پروژه‌های مشهور بیش از 90% از ارزش خود را از دست داده‌اند.

همچنین، ارزش کل قفل شده (TVL) روی کاردانو نسبت به ابتدای سال 2023 بیش از 100 درصد افزایش داشته است. معیار ارزش کل قفل شده یک معیار کلیدی است که سرمایه ‌گذاران برای اندازه‌گیری فعالیت روی بلاک چین‌ها استفاده می‌کنند. این افزایش احتمالاً با ورود کاردانو به بخش امور مالی غیر متمرکز ارتباط دارد و روی پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2023 اثر خواهد گذاشت.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند که سال 2023 برای کاردانو سال درخشانی خواهد بود و با توسعه مداوم اکوسیستم cardano و کل بازار دارایی‌های دیجیتال ممکن است شاهد رسیدن کاردانو به سطوح قیمتی بسیار بالایی باشیم. بر این اساس کارشناسان تخمین می‌زنند قیمت کاردانو تا پایان سال 2023 بتواند به 3.20 دلار برسد.

سخن پایانی

کاردانو ثابت کرده است که یکی از پویاترین بلاک چین‌های صنعت ارزهای دیجیتال است. با توجه به این همه پوشش خبری خوب و فرصت‌های آتی کاردانو در زمینه‌های دیفای، ان اف تی و ...، خرید کاردانو قطعاً یک گزینه ارزشمند خواهد بود. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌ بینی می‌کنند که قیمت کاردانو قبل از پایان سال 2023 از مرز 3 دلار خواهد گذشت. با این حال، اگر قصد سرمایه‌ گذاری در cardano را دارید توصیه می‌کنیم همیشه تحقیقات کاملی انجام دهید. قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید، آخرین خبرهای کاردانو، روندهای بازار، تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی و نظرات کارشناسان را نگاه کنید و همیشه نوسان بالای بازار نوپای ارزهای دیجیتال را لحاظ کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۷۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان