//
کدخبر: ۷۷۹۵۹ //
تشکیل کمپین اعتراض و خواستار رفع تبعیض

سختگیری در آزمون زبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی و تبعیض با دانشگاه های دولتی، منجر به نگارش نامه به مقام معظم رهبری شد+ تصویر نامه

آزمون زبان انگلیسی ept، صدای اعتراض دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی را در آورده است و فریادرسی نیز وجود ندارد.

سختگیری در آزمون زبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی و تبعیض با دانشگاه های دولتی، منجر به نگارش نامه به مقام معظم رهبری شد+ تصویر نامه
به گزارش فرتاک نیوز،

به تازگی شاهد اعتراض های بسیاری از سوی دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آزمون زبان انگلیسی« ای. پی. تی» شنیده می شود که از قرار معلوم آه از نهاد تمامی دانشجویان دکترا در آورده و به شدت نسبت به این آزمون معترض و خواستار تجدید نظر از نحوه اجرای آن از سوی مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی می باشند.

آنها در شبکه های اجتماعی کمپینی تشکیل داده اند تا صدای اعتراض خود را نسبت به اجحافی که در حق آنها  نسبت به دانشجویان  دانشگاه های دولتی وجود دارد را نشان دهند و هم چنین نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته اند که امیدوارند به دستان مبارک ایشان برسد تا شاید فرجی حاصل گردد چرا که معتقدند در این زمینه بشدت مورد ظلم قرار گرفته اند.

پایگاه خبری تحلیلی فرتاک نیوز در این خصوص گفت گویی را با آقای کامران صفری دبیر مجمع دانشجویان دکتری جامعه شناسی ایران انجام داده است که ماحصل  آن را با هم می خوانیم.

 

دبیرمجمع دانشجویان دکتری جامعه شناسی کشور گفت:  آزمون زبان انگلیسی «ای. پی. تی» برای دانشجویان یک سد غیر تخصصی است که شکستن این سد می تواند دانشجویان این مقطع را به سمت فراگیری دروس تخصصی سوق داد.

کامران صفری با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند:«آموزش فقط زبان انگلیسی نیست و اصرار بر زبان انگلیسی در کشور ما یک کار  ناسالم است و زبان علم فقط انگلیسی نیست  و نباید  منحصرا زبان  انگلیسی را  مد نظر  دانست چرا ما با پول خودمان با هزینه خودمان زبان بیگانه را ترویج دهیم  هرچند که ما آموزش زبان انگلیسی را  باید بدانیم. اما نه اینکه همه چیز کشور ما انگلیسی بشود این و استثمار ماست»

کامران صفری دبیر مجمع دانشجویان دکتری جامعه شناسی ایران در خصوص موارد اعتراض دانشجویان دکترا به آزمون افزودند: دانشجویانی که سالهاست هزینه سنگین دانشگاه آزاد را پرداخت میکنند، بهترین سالهایی را که کار آیی و بهره وری آنها برای جامعه می تواند مفید باشد را پشت سدی به نام آزمون زبان هدر می شود. آزمونی که نه استاندارد است نه مطابق با بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیازی به اصرار و آموزش آن در کشور است .

وی افزود: اگر مسئولین دانشگاه آزاد نیاز می دیدند که زبان انگلیسی در این مقطع باشد و دانشجویان بیاموزند، می توانستند به صورت چند واحد درسی آن را آموزش داده و امتحان گرفته شود، و سوال اینجاست که چرا این نیاز و این آزمون قبل تر در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت؟!

دبیرمجمع دانشجویان دکتری جامعه شناسی کشور در ادامه گفت: این سدها چرا همیشه برای نسلی ایجاد می شود که از ابتدای انقلاب در کنار تمام تغییرات و فشارها از زمان جنگ و بعداز جنگ با تحریم با فقر با هر آنچه نیاز جامعه و انسجام نظام است کنار آمدن و نجیبانه سر خم نکردند و از رسانه ها می خواهیم برای اقتدار نظام صدای ما را به عنوان یک ایرانی، یک دانشجو که سالها درس خوانده تا برای کشورش مفید باشیم را به گوش مسئولین نظام برسانند.

صفری در خصوص در ادامه با شاره به هدر رفتن توان و جوانی دانشجویان در پشت سد این آزمون گفت: با نگاهی عمیق تر متوجه می شویم که این یک سد در مقابل دانشجویان است نه فقط یک آزمون؛  سدی که تعدادزیادی نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه هایی یک کشوراست را به جوانانی تبدیل نموده که خاک پشت درهای دانشگاه آزاد و تحصیلات تکمیلی شاید دیگر نشود آنها راجوان نامید و تمام آرزوهای آنها پشت این آزمون برای پیشرفت، توسعه، ازدواج ، رونق اقتصادی و هر آنچه یک جامعه پویا نیاز دارد هدر میرود و تمام این هزینه ها بدون برگشت به جامعه است.

کامران صفری- متن نامه به رهبری

دبیر مجمع دانشجویان دکتری جامعه شناسی ایران بیان داشتند که دانشگاههای  دولتی کشور آزمون زبان داخلی با استانداردهای و منابع معرفی شده برگزار می کنند که همه آنها نیز موفق بودند اما دانشگاه آزاد بدون  برگزاری کلاس خواهان موفقیت دانشجو در این آزمون هست. علاوه بر آن قابل یادآوری است که نحوه آموزش زبان انگلیسی در ایران بسیار ضعیف است  و نظام آموزشی نیز در این راستا به خوبی عمل نکرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات این آزمون را استانی برگزار نمودن آن دانست و افزود: باید خدمت شما عرض کنم  که  محل برگزاری آزمون ها استانی است آنهم در کلان شهرها که خود این باعث تحمیل هزینه تردید و رفت آمد برای دانشجویان دارد  و گاها دانشجویان در خودروی شخصی خود برای این آزمون تا صبح سر کردند در حالی که این آزمون می تواند شبیه آزمون دانشگاه دولتی به صورت داخلی برای دانشجویان با ذکر منبع  و برگزاری کلاس درس تخصصی متناسب با هر رشته برگزار شود.

کامران صفری دبیر اساتید حق التدریسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این نکته که  سد کنکور سالها قبل در سد آزمون زبان دانشگاه آزاد احداث شده است افزودند: بیش از هزاران دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد که شاید تعداد آنها در سال های آینده بیشتر از این هم  بشود که مقطع دکتری به دلیل بالابردن سن ازدواج، موجب فشار روحی و دیگر آسیب های اجتماعی را ببار آورد.

وی در ادامه افزود: دانشجویانی بوده که بیش از ده بار امتحان. داده ولی موفق نشدند که نشان از بی برنامگی مدیران این دانشگاه است نه بی سوادی دانشجویان در درس زبان، چرا که معدل دروس تخصصی این دانشجوبان بالاتر از استاندارد و نرم قابل قبول است و سوال این سات چطور بدون آموزش باید این درس پاس شود؟

دبیر مجمع دانشجویان دکتری جامعه شناسی ایران در ادامه گفت: نکته مهم اینکه دانشگاه آزاد برنامه اصولی برای دانشجویان دکتری در ابتدای پذیرش نداشته است چون داوطلبی که نمره منفی زبان داشته را جذب دانشگاه در این مقطع  نموده و بعد از آن خواستار قبولی در همان آزمون شده  این به چه معنا می تواند باشد؟!

صفری در پایان سخنان خود گفت: دروس فارسی زبان  باید 16 جلسه کلاس برگزار شود ولی این آزمون حتی یک جلسه کلاس برگزار نمی شود و هزینه شهریه دانشجو موجب شده که آینده خود را با گرفتن وام برای پرداخت شهریه پیش فروش کنند و خروجی آن چیزی جز یک مدرک نخواهد بود و این فارغ التحصیلان دانشگاهی نه تنها استخدام نمی شوند بلکه برای اشتغالزایی هم  تربیت نشده اند چون به جای تکیه بر دروس تخصصی، فرصت علمی خودرا برای فراگیری زبان انگلیسی در این مدت گذاشته اند.

1

 

2

3

4

5

6

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۹۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان