//
کدخبر: ۶۹۲۰ //

اعتراف بزرگ باهنر درباره آیت‌ الله هاشمی

«تازه فهمیدیم که آیت‌ا... هاشمی چه ایثاری در پذیرش قطعنامه کرد.» فهمیدند، اما زمانی متوجه این موضوع شدند که هاشمی دیگر نیست! فهمیدند، اما زمانی به این مهم نائل آمدند که آیت‌ا... هاشمی برای همیشه سکوت کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، اکنون این سوال مطرح است که چرا در آن زمان که هم‌طیفان خودشان آیت‌ا... هاشمی را متهم به نوشاندن زهر جام به امام (ره) در ماجرای پذیرش قطعنامه کردند، اقدام به تحقیق درباره اصل پذیرش موضوع نکردند و صلاح کار خود را ندانستن دانستند تا بهانه‌ای برای هجمه به معتمد امام را از دست ندهند.

 اکنون وجدان آنها به صدا درآمده است که واقعیت را بپذیرند و بر مظلومیت و ایثار آیت‌ا...هاشمی که دیگر نیست، مهر تایید بزنند؟ از نیمه دوم دهه ۷۰ هجمه اصولگرایان به آیت‌ا...هاشمی رنگ جدی به خود گرفت، چرا که ایشان حاضر به همراهی با این طیف سیاسی نشد و اصولگرایان حرکت در مسیر اعتدال آیت‌ا...را مانعی بر سر اهداف قدرت‌طلبانه خود دانستند، بنابراین هجمه به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت را تا آخرین روز حیات ایشان در دستور کار قرار دادند، اما پس از رحلت آیت‌ا...هاشمی بود که نبودن ایشان هراس بر پیکر جریان اصولگرایی انداخت و به یک‌باره آیت‌ا..‌.هاشمی مخالف تبدیل به هاشمی‌ای شد که اصولگرایان در زیر لب زمزمه می‌کنند:«ای کاش نرفته بود».

 روایت دیرهنگام باهنر از ایثار آیت‌ا...هاشمی

باهنر در مراسم گرامیداشت آیت‌ا...هاشمی که در روزنامه اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه «آیت‌ا...» مورد بی‌مهری و بدعهدی جناح‌های مختلف سیاسی قرار گرفت، گفت: به تازگی داستان پذیرش قطعنامه را شنیدیم که ایشان چه ایثار و از خود گذشتگی‌ای کردند و چه پیشنهادی به حضرت امام خمینی دادند اما تا پیش از روشن شدن این موضوع همواره می‌گفتند که او قطعنامه را تحمیل کرده و امام را مجبور به نوشیدن جام زهر کرده است. بسیار است مسائلی از این دست‌ که امروز توان افشا شدن ندارد. این نماینده سابق مجلس با اشاره به خطبه‌های هاشمی‌رفسنجانی در نمازجمعه‌های تهران یادآور شد همه دنیا در زمان جنگ بر روی خطبه‌های هاشمی تمرکز می‌کردند تا بتوانند آینده جنگ را پیش‌بینی کنند. زمانی که شرایط ایران در جنگ خوب نبود، هاشمی چنان روحیه‌ای از خود نشان می‌داد تا دیگران هم روحیه بگیرند. وی افزود: ایشان حدود ۲۰سال روز قدس، خطیب نماز جمعه بودند و هر سال حرف جدیدی برای گفتن و یک تهدید جدید هم برای صهیونیست‌ها داشتند. حتی یکی از مقام‌های صیهونیست به تازگی گفت: یکی از دشمن‌ترین دشمن‌های صهیونیست فوت کرده است. این نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد: پس از دوران جنگ ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت برای ایران اعلام شد. مسئولیت سازندگی کشوری که هزار میلیارد دلار در جنگ خسارت دیده، بر عهده هاشمی قرار گرفت که انصافا هم خوب و خوش درخشید. وی همچنین به ناملایماتی که به هاشمی می‌شد اشاره کرد و گفت: نامهربانی‌هایی درباره ایشان رخ داد. جناح‌های مختلف چه آنهایی که هاشمی را عالی‌جناب سرخ‌پوش و مسئول قتل‌های زنجیره‌ای می‌دانستند و چه آنهایی که او را مقصر قبول قطعنامه جنگ می‌خواندند، به او بد کردند. خوب است که حالا از قول حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری شنیدیم که هاشمی همان زمان به امام گفته بود: قطعنامه‌ را من می‌پذیرم چرا که به نفع کشور است و بعدا مرا محاکمه و اعدام کنید. باهنر همچنین افزود: برای انقلاب خیلی‌ها حاضر بودند شهید شوند اما هرکسی حاضر نیست تا به خاطر انقلاب و نظام بدنام شود. هاشمی این روحیه‌ را داشت. وی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به ارتباط نزدیک آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: خود آقای هاشمی تعریف می‌کردند که در زمان ریاست‌جمهوری ایشان چند مورد اختلاف نظر با رهبری داشتند. چند جلسه‌ای هم صحبت کرده بودند و هیچ کدام قانع نشده بودند. ایشان به رهبری گفتند که شما رهبری و من رهرو هستم. در نهایت هرچه شما بگویید همان کار را می‌کنیم. در همین رابطه بارها گفته شده بود که هاشمی همواره تاکید می‌کرد نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن خطوط قرمز او هستند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد که جانشینی برای هاشمی سراغ ندارم.

 همه به هاشمی بد کردند

 وی به انتقاد از برخی منتقدان رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت پرداخت و گفت: «همه جناح‌های سیاسی چه آنهایی که هاشمی را عالیجناب سرخپوش می‌دانستند و چه آنهایی که او را مقصر پذیرش قطعنامه می‌خواندند به هاشمی بد کردند.» او با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد:«این نخستین فجری است که عزیز از دست رفته ما در بین ما حضور ندارند. آیت ا...هاشمی تاریخ گویای نهضت حضرت امام خمینی، تاریخ پیروزی انقلاب، تاریخ بعد از انقلاب تا امروز و فرداها بوده و هست.» باهنر ادامه داد: « اگر امام خمینی را فرمانده انقلاب بدانید، هاشمی رئیس ستاد فرماندهی بود.» این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: «بعد از انقلاب هم آیت‌ا... هاشمی ماموریت‌های بسیاری را بر عهده گرفتند و در همه مسئولیت‌هایشان خوش درخشیدند. زمانی که مجلس تاسیس و افتتاح شد بزرگانی چون آیت‌ا... خامنه‌ای‌، چمران، باهنر و رجایی به اتفاق نظر رسیدند که هاشمی کسی است که می‌تواند امور مجلس را به خوبی اداره کند. آنها انتخاب دقیق، حساس و درستی انجام دادند.» دبیر جامعه اسلامی مهندسین یادآورد شد:«آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی جانشینی فرمانده کل قوا را پس از عزل جانشین سابق در حالی پذیرفتند که ریاست مجلس را هم در دست داشتند. خدمات ایشان چه در جبهه و چه در امور داخلی کشور غیرقابل انکار است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان