//
کدخبر: ۶۶۵۶۳ //

گشتی در «نیروگاه هسته ای بوشهر» همراه با مخاطبان شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «آفتاب نهان: نیروگاه هسته ای بوشهر» (The Hidden Sun: Bushehr Nuclear Power Plant) از مجموعه مستند «آفتاب نهان» به بازدید و معرفی رآکتور اتمی بوشهر می پردازد.

گشتی در «نیروگاه هسته ای بوشهر» همراه با مخاطبان شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه، هشتمین قسمت از مجموعه «آفتاب نهان» محصول شبکه سحر است. این مجموعه به تهیه کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی عزیز اسماعیلی در سال 2016 تولید شده و به معرفی چرخه تولید سوخت هسته ای بومی شده در ایران و کاربردهای گوناگون فناوری هسته ای و توانمندی های مهندسان و دانشمندان کشورمان در طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات این صنعت می پردازد.

 

در مستند «نیروگاه هسته ای بوشهر» ابتدا با مجری همراه می شویم تا از رآکتور معروف این شهر دیدن کنیم. البته وی به علت روشن بودن رآکتور و تشعشات ناشی از آن، اجازه ورود به بخش های داخلی آن را پیدا نمی کند و بیشتر از روی ماکتی که در ساختمان بیرونی است، به تشریح راکتور می پردازد.

 

در ادامه توضیحاتی نیز درباره تاریخچه این رآکتور ارائه می شود و اطلاعاتی در مورد وضعیت آن در قبل و بعد از انقلاب در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

 

مستند «آفتاب نهان: نیروگاه هسته ای بوشهر» را امروز چهارشنبه 6 دی ماه در ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و یکشنبه ساعت 03:00 به وقت تهران می توانید ببینید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان