//
کدخبر: ۶۵۷۳ //

ترفند ترامپ در اعمال شکل جدیدی از تحریم ها علیه ایران

با عنایت به اقدام اخیر برخی موسسات هواپیمایی نظیر: ترکیش ایرلاین، امارات و اتحاد در ممنوعیت فروش بلیت سفر به آمریکا به ایرانیان، به تدریج آثاری از تلاش برای اعمال دور جدیدی از تحریمهای ضد ایرانی از جانب آمریکا و متحدانش به چشم می خورد.

ترفند ترامپ در اعمال شکل جدیدی از تحریم ها علیه ایران

در پی اعلام ممنوعیت اتباع هفت کشور و از جمله ایرانیان برای ورود به سرزمین آمریکا، رینس پریبس، رییس دفتر کاخ سفید در مصاحبه با شبکه بی بی سی مطلبی را اعلام کرد که حکایت از شکل دیگری از تحریم ها بخصوص علیه ایران دارد و آن اعمال اقدامات کنترلی در مورد کسانی است  که به طور مرتب به ایران و شش کشور دیگر سفر کنند. به عبارت دیگر، مهر مرزبانی و ویزای ایران در پاسپورت اتباع خارجی و بویژه بازرگانان و فعالان اقتصادی که ناگزیر از سفر مرتب به ایران هستند می تواند مزاحمت ها و محدودیت هایی را در مراوده با آمریکا برایشان ایجاد کند.

 این معنایی جز آغاز فصل جدیدی از تحریم های اقتصادی علیه ایران ندارد، این موضوع همچنین سفر گردشگران خارجی به ایران را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.

با عنایت به اقدام اخیر برخی موسسات هواپیمایی  نظیر: ترکیش ایرلاین، امارات و اتحاد در ممنوعیت فروش بلیت سفر به آمریکا به ایرانیان، به تدریج آثاری از تلاش برای اعمال دور جدیدی از تحریمهای ضد ایرانی از جانب آمریکا و متحدانش به چشم می خورد. بنابراین، ترامپ بدون نقض برجام و بدون هیچ استدلال منطقی با این ترفند جدید موضع خصمانه ای را ضد ایران و کشورهای همسو با ایران اتخاذ نمود.

گذشته از اینکه ج.ا. ایران از این پس چه موضعی خواهد گرفت، تاکید بر این نکته ضروری است که ایران در مواجهه با شیوه های نادرست زمامداری جدید آمریکا، باید سیاست برخورد مقتدرانه را ضمن باز نگه داشتن کانال تعامل دیپلماتیک با دولت های خارجی و بخصوص دولت های اروپایی، مد نظر قرار دهد.

بدیهی است، فرصت ایجاد شده از برجام  برای ایران همچنان باقی است و ایران باید  تا حد امکان با یک  دیپلماسی هوشمندانه از نزدیکی کشورهای اروپایی و همسایگانش به پروژه ترامپ جلوگیری نماید.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان