//
کدخبر: ۵۵۶۳۱ //

تاکید روسای مجالس ایران و روسیه بر تداوم همکاری در مبارزه با تروریسم/تشکر لاریجانی از مواضع مسکو

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه گفت: همکاری‌های خوبی بین ایران و روسیه در امر مبارزه با تروریسم به خصوص در سوریه داشته‌ایم که نتایج مناسبی داشته است.

به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی که در راس هیاتی پارلمانی به سن پترزبورگ سفر کرده است، امروز جمعه با ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به همکاری ایران و روسیه در حوزه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: همکاری‌های خوبی بین ایران و روسیه در امر مبارزه با تروریسم به خصوص در سوریه داشته‌ایم که نتایج مناسبی داشته است. از ابتدا معتقد بودیم در سوریه راه‌حل سیاسی وجود دارد، اما برخی کشورها بحران ایجاد کردند؛ درحالی‌که ایستادگی ایران و روسیه راهگشا شد و امروز مذاکرات آستانه نشان از موفقیت ایران و روسیه در ایجاد راه‌حل سیاسی دارد.

لاریجانی به مبارزه با تروریسم در عراق اشاره کرد و گفت: تروریسم در حال ریشه‌کن شده است اما در سوریه هنوز مبارزه با تروریسم ادامه دارد. مبارزه با تروریسم امری مقطعی نیست؛ دو امر فرهنگی و استفاده ابزاری قدرت‌ها از تروریسم تأثیرگذار و مسیر راه را بحرانی‌تر کرده است؛ بنابراین همکاری‌های ایران و روسیه باید ادامه پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مواضع اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا حرکتی را آغاز کرده که سبب بهم‌ریختگی بیشتر در دنیا می‌شود که نمونه آن تحریم روسیه و ایران و مواضع آمریکا درباره توافق هسته‌ای است؛ آمریکا در این مدت اخیر مکرراً توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

لاریجانی از مواضع روسیه تشکر کرد و گفت: درواقع توافق هسته‌ای یک توافق دوجانبه نبوده است، بلکه توافق بین‌المللی بوده که در قطعنامه شورای امنیت نیز آمده است.  اینکه آمریکا بگوید توافق کشورها با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کند، حرف کودکانه‌ای است؛ زیرا از این پس هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

تاکید بر حضور موثر ایران در معادلات منطقه بخصوص مبارزه با تروریسم و مواد مخدر

در این دیدار  ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه نیز ضمن خوشامدگویی و استقبال از حضور دکتر لاریجانی در روسیه و شهر سن‌پترزبورگ، حضور ایران را در معادلات منطقه بخصوص در امر مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مؤثر دانست و به ادامه روابط و همکاری‌های بین دو کشور تأکید کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه افزود: زمینه‌های همکاری‌های دو کشور بخصوص پارلمان‌های دو کشور وجود دارد و باید در این راستا تلاش بیشتری صورت پذیرد.

سخنرانی رئیس مجلس در نشست پیمان امنیت دست‎جمعی

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در کانال تلگرامی‌اش نوشت؛

رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان ویژه در نشست پیمان امنیت دستجمعی در سنت پترزبورک روسیه شرکت و سخنرانی‌کرد. در این اجلاس روسای مجالس ارمنستان،بلاروس، تاجیکستان،قزاقستان،قرقیزستان‌ و اعضای ناظر از هند، چین، پاکستان، کوبا، صربستان و افغانستان شرکت داشتند. مبارزه با تروریسم و پولشویی و تقویت نهادهای نظامی، انتظامی و قضایی کشورهای عضو در دستور کار این نشست قرار داشت.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان