//
کدخبر: ۵۱۳۷۶ //
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت :

جزئیات جدید از شهادت زائران ایرانی در ناصریه عراق/ تاکنون ۸ نفر از زائران ایرانی به شهادت رسیدند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از شهادت ۸ زائر ایرانی در حمله تروریستی عصر امروز گروهک تروریستی داعش به منطقه ناصریه عراق خبر داد.

جزئیات جدید از شهادت زائران ایرانی در ناصریه عراق/ تاکنون ۸ نفر از زائران ایرانی به شهادت رسیدند
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن نظافتی درباره جزئیات شهادت تعدادی از زائران ایرانی در منطقه ناصریه عراق اظهار کرد: ساعت 4 بعدازظهر امروز 4 مرد مسلح با حمله به رستوران بین راهی فدک در منطقه ناصریه (240 کیلومتری نجف) تعدادی از مردم بیگناه و زائران را مورد هجوم قرار دهند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در این حمله تروریستی به غیر از مردم منطقه تعدادی از مسافران و زائران ایرانی که در آن محل حضور داشتند به شهادت رسیدند و تعدادی نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه  در زمان وقوع حادثه دو کاروان متعلق به سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان در محل حاضر بودند، گفت: اسکورتها و محافظان کاروان‌های مجاز حج و زیارت که همیشه همراه کاروان‌ها در طول مسیر هستند، با عوامل گروهک تروریستی داعش درگیر شدند که این درگیری و تیراندازی تروریست‌ها به سمت اتوبوس‌های پارک شده در منطقه ناصریه و در کنار رستوران فدک موجب آسیب‌دیدگی و مجروح شدن 4 تن از زائران شد.

 

نظافتی افزود: 4 نفر مجروح حادثه تروریستی به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند اما متاسفانه یکی از زائران 10 ساله با نام محمدیاسین روشی از کاروان هرمزگان به شهادت رسید.

 

وی درباره وضعیت 3 مصدوم دیگر کاروان‌های مجاز اظهار کرد: یکی از مجروحان حادثه تحت عمل جراحی قرار گرفته و وضعیت وی مطلوب است و دو نفر دیگر نیز وضعیت مناسبی دارند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دو کاروان دیگر زائران ایرانی که متعلق به کاروان‌های آزادبر استان فارس بوده‌اند، نیز در محل حادثه قرار داشتند، گفت: متاسفانه از این کاروان‌های آزادبر نیز که در محل حادثه واقع شده در ناصریه قرار داشته‌اند 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

 

نظافتی افزود: مجروحان به سرعت به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و تحت مراقبت و درمان قرار دارند که وضعیت آنها نیز طی ساعت‌های آتی اعلام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: همکاران ما از سازمان حج و زیارت به محل حادثه و مراکز درمانی رفتند و وضعیت مجروحان ایرانی این حادثه را تحت نظر دارند.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: کار شناسایی شهدای ایرانی این حادثه و مجروحان ادامه دارد و طی ساعات آتی نام و مشخصات آنها به اطلاع مردم می‌رسد.

 

گفتنی است: کاروان مجاز زائران ایرانی که امروز در ناصریه با حمله تروریستی مواجه شدند به صورت زمینی از استان هرمزگان به این سفر مبادرت کرده بودند که اسامی مصدومان این حادثه نیز در ساعت‌های آتی اعلام خواهد شد. در این حمله تروریستی تعداد زیادی ساکنان منطقه و مردم بی‌گناه نیز مجروح و شهید شدند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان