//
کدخبر: ۴۳۲۹۱۳ //
اخبار| هواپیما

پرواز هواپیما، با دو پنجره شکسته!!

خدمه هواپیمایی که از فرودگاه استانستد لندن بلند شده بود، در میانه راه فهمیدند دو تا از پنجره‌های هواپیما شیشه ندارند و شیشه دو پنجره دیگر از جای خود تکان خورده است. هواپیما مجبور به چرخش و بازگشت به فرودگاه شد.

پرواز هواپیما، با دو پنجره شکسته!!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

نادیا زکالوند: خدمه هواپیمای ایرباس A321 که در کارنامه کاری خود، مسافرانی چون چارلز سوم، شاه بریتانیا و ریشی سوناک بازیگر بالیوودی را دارد، در میانه راه دریافتند دو تا از پنجره‌های هواپیما شیشه ندارند و شیشه دو پنجره‌ دیگر در حال افتادن است. تنها چیزی که روی این پنجره‌ها قرار داشت، صفحات پلاستیکی بین مسافران و شیشه‌های واقعی پنجره‌ها بود. این صفحات به دلیل اینکه مسافران به شیشه‌ها دست نزنند، تعبیه شده‌اند.

هواپیما به‌دلیل این نقص مجبور به بازگشت شد، درغیراینصورت ممکن بود اتفاق جبران‌ناپذیری برای هواپیما و مسافران رخ می‌داد.

کارشناسان مرکز بررسی سوانح هوایی پس از تحقیقات خود، علت این نقص را پیدا کردند. شیشه‌های این پنجره‌ها به‌دلیل فیلمبرداری روز قبل صدمه دیده بودند. هواپیما روز قبل از پرواز، در اختیار یک گروه فیلمبرداری قرار گرفته بود و آنها نورهای قوی به پنجره‌های این هواپیما انداخته بودند تا «طلوع خورشید» را تداعی کنند. گرمای این نورهای‌ قوی، فوم اطراف شیشه‌های پنجره‌ها را ذوب کرده و باعث تخریب آنها شده بود.

در واقع نورهای قوی را نباید بیش از ۱۰ متر به شیشه‌ها نزدیک می‌کردند اما آنها ۴ تا ۵٫۵ ساعت، در ۶ و ۹ متری پنجره‌های هواپیما قرار داشتند.

خوشبختانه پیش از اینکه خطری جان مسافران را تهدید کند، خدمه پرواز متوجه این نقص شدند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان