//
کدخبر: ۴۳۰۲۵ //
وزیر دفاع قطر اذعان کرد

ایران راه تنفس قطر در محاصره برادران عرب بود/تهران به دوحه نفس داد

'خالد بن محمد العطیه'با بیان اینکه ایران همسایه و شریک قطر در میدان گازی شمال این کشور است افزود:ایران با گشودن حریم هوایی خود بر روی پروازهای قطر نخستین راه تنفس را به روی دوحه پس از محاصره این کشور ازسوی برخی کشورهای عربی باز کرد.

ایران راه تنفس قطر در محاصره برادران عرب بود/تهران به دوحه نفس داد

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری روسیا الیوم، وی درگفت و گو با این شبکه خبری درمورد آمادگی قطر برای ائتلاف با ایران گفت: به لحاظ آمار و ارقام ما بیشتر از کشورهای محاصره کننده قطر با ایران همکاری نداریم اما ایران همسایه و شریک ما در میدان گازی شمال است که ما را ملزم به همکاری می کند و حسن همجواری بین ایران و قطر همیشه برقرار بوده است.

وی افزود:ایران کشوری بود که حریم هوایی خود را به روی پروازهای قطر درحالی که کشورهای عربی برادر، ما را محاصره کرده بودند باز کرد و در واقع تهران اولین راه تنفس برای قطر درمیان تحریم ها و محاصره این کشور بود و تهران همچنین برخی از نیازهای قطر به موادغذایی را تامین کرد. آیا پاداش احسان جز احسان است؟

وزیردفاع قطر تاکید کرد: درصورتی که محاصره کنندگان قطر؛ عربستان، مصر، امارات و بحرین به محاصره این کشور خاتمه ندهند، دوحه به راهکارهای قانونی بین المللی روی خواهد آورد.

وی افزود: کشورهای محاصره کننده فراموش کرده اند که پیام های توییتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موضع رسمی و دایمی وی نیست.

العطیه گفت: عربستان و متحدانش با تحریم و محاصره قطر از پشت به قطر خنجر زدند درحالی که در کنفرانس ریاض با حضور دونالد ترامپ از او دعوت و استقبال کردند.

وی افزود: قطر در ابتدا راه حل سیاسی برای حل بحران یمن پیشنهاد کرد اما مجبور به پیوستن به ائتلاف عربی ضد یمن شد.

این وزیر قطری درمورد جنگ یمن، عواقب و هزینه های مالی آن تاکید کرد که راه حل سیاسی تنها راه پایان دادن به بحران یمن است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر خردادماه در پی انتشار مطالبی منتسب به امیر قطر در رسانه های این کشور، با متهم کردن دولت دوحه به «حمایت از تروریسم» روابط سیاسی خود را با آن کشور ‏قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.‏

قطر اقدامات و خواسته کشورهای تحریم کننده را بر خلاف حق حاکمیت ملی خود دانسته و آن را رد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان