//
کدخبر: ۳۹۲۱۲ //
پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

دسترسی به اطلاعات کارت بانکی به بهانه نصب نرم افزار

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا این استان عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروند زاهدانی شناسایی و دستگیر شد.

دسترسی به اطلاعات کارت بانکی به بهانه نصب نرم افزار
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد علی سرحدی اظهار کرد: در پی مراجعه شاکیه و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش‌، موضوع در دستور  کار تیم اقتصادی  پلیس فتا قرار گرفت .

وی ادامه داد: در تحقیقات تخصصی و پیگیری سرنخ ها شخص معلوم الحالی که با در دست داشتن اطلاعات حساب شاکی و استفاده از بستر فضای مجازی اقدام به خرید مکرر شارژ از حساب وی می‌کرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در اعترافات خود گفت شاکیه از بستگان نزدیک است و مدتی پیش برای نصب برنامه‌ای گوشی تلفن همراه خود را به من سپرد که همانجا اطلاعات کارت بانکی ذخیره شده در آن را  برداشتم و پس از آن اقدام به خرید شارژ کردم.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا ، از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس فتا، با به‌ کارگیری ملاحظات امنیتی و حفاظتی و افزایش سطح دانش رایانه‌ای و اینترنتی، همواره کاربران سودجوی فضای مجازی و مجرمان سایبری را در رسیدن به هدف شوم خود ناکام بگذارند و از انتخاب رمزهایی شامل شماره شناسنامه، تاریخ تولد و رمز ساده و نگهداری رمز درون گوشی تلفن همراه و یا در کنار کارت بانکی خودداری  نموده  و سامانه پیام کوتاه کارت بانکی خود را فعال کنید زیرا این کار باعث می‌شود که شما سریعا از هر نوع برداشت باخبر شوید و موضوع را پیگیری کنید.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان از شهروندان خواست از اعتماد بی جا در این فضا پرهیز کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان