//
کدخبر: ۳۹۰۳۰ //
رئیس قوه قضائیه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی مطرح کرد

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد رسیدگی به پرونده‌های قضایی در سال ۹۵

آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، به ارائه گزارشی کلی از عملکرد دستگاه قضا در سال گذشته پرداخت و با طرح چشم‌انداز عملکرد آتی قوه قضائیه، به پرسش‌های خبرنگاران رسانه ملی پاسخ گفت.

15 میلیون و 300 هزار مورد رسیدگی به پرونده‌های قضایی در سال 95
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم به ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضا پرداخت و اظهارکرد: اجازه می خواهم قبل از هر چیز یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه، شهدای هفتم تیر را گرامی بدارم.

 

وی افزود: قبل از چیز باید از مقام معظم رهبری برای رهنمودهایشان در دیدار با مسئولان عالی قضایی و حمایت های دلگرم کننده معظم‌له از قوه قضائیه تشکر کنم.

 

آیت الله آملی لاریجانی ضمن تشکر از کارکنان دستگاه قضا و قضات و تشکر از خانواده‌های آنها، در پاسخ به این سئوال که مهمترین اقداماتی که در سال 95 در دستگاه قضا اتفاق افتاد، چه اقداماتی بود، گفت: مجموعه خدماتی که قوه قضائیه به مردم عزیزمان عرضه می‌کند، خیلی گسترده است. محاکم، دادسراها، دادگاه‌ها، دادستانی کل، سازمان‌ها و مراکز تابعه هرکدام وظایف مخصوصی دارند و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می دهند که برشمردن هر یک از این خدمات قدری دشوار است؛ ولی اگر وظیفه ذاتی دستگاه قضایی که رفع خصومات است، در نظر گرفته شود، شاید بتوانیم بگوییم مجموعه رسیدگی‌هایی که انجام می‌شود، بیش از خدمات دیگر اثرگذار و مهم باشد؛ گرچه همه بخش‌های قوه قضائیه کارهایی که انجام می‌دهند مهم و تاثیر گذار است.

 

وی با بیان اینکه در سال 95 قریب 15 میلیون و سیصد هزار پرونده در قوه قضائیه رسیدگی شده است، اظهار کرد: البته مقصود این نیست که به این تعداد دعوا مطرح شده؛ بلکه در 15 هزار و سیصد هزار نقطه، پرونده‌ها ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۳۰ //
ارسال نظر
 
  • صادق

    از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست دارم با راه اندازی یک سایت نظر خواهی روشن نمایند از 15 میلیون پرونده که در سال 95 رسیدگی شده چند درصد از مردم حقیقتاً به حق خود رسیدند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان