//
کدخبر: ۳۵۰۶۷ //
در تلاش برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی

دبیرکل اتحادیه عرب به زودی به منطقه کردستان سفر میکند

دبیرکل اتحادیه عرب در تلاش برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق به زودی به این منطقه سفر میکند.

دبیرکل اتحادیه عرب به زودی به منطقه کردستان سفر میکند
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب به زودی میخواهد به منطقه کردستان عراق سفر کرده تا در دیدار با مسعود بارزانی رئیس این منطقه از او بخواهد از تصمیم برای برگزاری همه پرسی جدایی از عراق صرف نظر کند.

 

بر اساس این خبر ابو الغیط به ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق که اخیرا به قاهره سفر کرده قول داده تا به منطقه کردستان سفر کرده و مسئولان این منطقه را قانع کند همه پرسی برای جدایی از عراق را لغو کنند.

 

ابوالغیط تأکید کرده که اتحادیه عرب با تجزیه عراق مخالف است و بر لزوم وحدت این کشور پافشاری میکند. دبیر کل اتحادیه عرب یادآور شده که از تلاش های دولت عراق برای آزادی همه اراضی این کشور و پاکسازی خاک این کشور از گروه های تروریستی حمایت میکند.

 

بر اساس این خبر ابوالغیط همچنین تأکید کرده که مرحله پسا داعش در عراق نیازمند تعقل سیاسی بالا و ایثارگری متقابل از سوی همه جریان های این کشور برای رسیدن به وضعیت سیاسی ثابت و متحد است تا با همه توطئه های تروریستی و مجرمانه مقابله کند.

 

وی همچنین تأکید کرده است که دولت متحد فدرالی در عراق نقطه قوت همه جریان ها و طیف های این کشور به شمار میرود و چندپاره شدن کشور همه را بدون شک در موقعیت ضعف قرار خواهد داد.

 

پیشتر ریاست منطقه کردستان عراق اعلام کرده که میخواهد در 25 سپتامبر آتی همه پرسی برگزار کند تا در جریان آن از نظر مردم این منطقه برای جدایی از عراق آگاه شود، این تصمیم تا کنون با مخالفت کشورهای همسایه عراق مانند ایران و ترکیه مواجه شده و بغداد نیز از کردستان خواسته چنین اقدامی صورت نگیرد.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان