//
کدخبر: ۳۵۰۶۳ //

روسیه: ترامپ به جنگ سرد علیه کوبا باز گشته است

روسیه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سیاست دوره جنگ سرد در باره کوبا روی آورده که تاسف آور است.

 روسیه: ترامپ به جنگ سرد علیه کوبا باز گشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ضمن انتقاد از سیاست تنش زدایی باراک اوباما سلف خود در قبال هاوانا ضمن اعلام سیاست های جدید، محدودیت هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی ها مرتبط با کوبا اعمال کرد.

 

آلکساندر شتینین رئیس اداره آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از این رویکرد اظهار کرد: مسکو از اینکه سیاست ضدکوبایی در آمریکا دوباره مورد توجه قرار گرفته و ترامپ به خط مشی دوره جنگ سرد بازگشته، متاسف است.

 

وی روز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سیاست جدید آمریکا در باره کوبا، یادآور شرایط جنگ سرد است که به فراموشی سپرده شده بود. چنین رویکردی را واشنگتن دهها سال در مورد هاوانا اعمال می کرد.

 

مقام وزارت خارجه روسیه افزود: زمانی که دولت قبلی آمریکا، سیاست این کشور را در قبال هاوانا تغییر داد، مسکو آن را نشانه حسن نیت برخی سیاستمداران آمریکایی و نماد شکست سیاست فشار و تحریم علیه کوبا کشور کوچک و آزاد آمریکای لاتین برشمرد.

 

به گزارش ایرنا، روابط آمریکا و کوبا درپی انقلاب ضدامپریالیستی 1959 در این کشور قطع شد.‏ اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا در دسامبر 2014 گرمی روابط دو کشور را اعلام کردند و از آن زمان گام هایی ‏را برای ترمیم مناسبات برداشتند‎.

 

اوباما ضمن دیدار از کوبا بخش هایی از تحریم های اعمال شده علیه این کشور از سال 1962 را کاهش داد.‏

 

همچنین پروازها بین دو کشور از سرگرفته شد و کشتی های تفریحی اکنون می توانند بین میامی و هاوانا رفت و آمد کنند.

 

برخی نمایندگان هم حزبی ترامپ، پیش از تصمیم ترامپ با ارسال نامه ای خواستند در روابط با هاوانا تجدید نظر نکند.

 

آنها از این که رئیس جمهوری آمریکا درصدد لغو سیاست های ‏اوباما است، عمیقا ابراز نگرانی کرده و هشدار داده اند که این کار می تواند کوبا را تشویق کند که به کشورهایی مانند روسیه ‏و چین وابسته شوند.‏

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان