//
کدخبر: ۳۳۳۰۲۱ //

راه های برون‌رفت از سرعت غیرمجاز قیمت خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی راهکارهای برون‌رفت از معضلات بازارخودرو را تشریح کرد.

راه های برون‌رفت از سرعت غیرمجاز قیمت خودرو
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها که قیمت خودروها با سرعت غیر مجاز در حال عبور از جاده‌های تولید شرکت‌های خودروساز ایرانی است همه به دنبال پیشنهادهای راهگشا برای برطرف شدن معضلات بازار خودرو و مطالبات مردمی هستند.

«مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه، ۴ راهکار برای برون‌رفت از قیمت سرسام آور خودروهای تولید داخل دارد و اولین راهبردی هم که تولید خودروهای با کیفیت و متناسب با نیاز اقشار کم توان مالی در کشور ارائه می‌دهد این است که از وابستگی شدید شرکت‌های خودرو ساز به قیمت ارز کاسته شود چرا که این شرکت هرچه به سمت تأمین هزینه‌ها با منابع ریالی گام برداند تحریم‌ها کمتر بر قطعاتی که از خارج وارد می‌کنند و مشمول تحریم هستند اثرگذار خواهد بود.

به گفته وی مشمول تحریم شدن قطعات خودروها سبب شد تا با افزایش بی‌رویه قیمت خودروها مواجه شویم و اغلب اقشار آسیب‌پذیر نتوانند حتی همین خودروی تولید داخل را بخرند.

راهکار دیگر

راهکار دیگری که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای برون‌رفت از این موضوع پیشنهاد کرد این بود که اگر در حال حاضر شرکت‌های خودرو ساز ایرانی سرپا بوده و به سمت ورشکستگی نرفته‌اند به واسطه این است که حامی مالی آن‌ها دولت است و اگر بخواهند این شرکت‌ها اقتصادی تر باشند و باری از روی دوش دولت بردارند باید به سمت خصوصی‌ساز آن‌ها گام برداشته شود تا با واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی به بنگاه‌های کلان اقتصادی توانمندی و قوی مبدل شوند.

دیگر ایده راهگشای وی برای برون‌رفت از بحران پیش رو این است که شرکت‌های خودروساز به نخبگان و خبرگان صاحب ایده در حوزه قطعه‌سازی اجازه عرض اندام بدهند و از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های آن‌ها در این حوزه بهره لازم را ببرند تا از این بحران خارج شویم.

چرا که این محققان و پژوهشگران با پروژه‌های که تعریف می‌کنند می‌توان به سمت تولید خودروهایی با کیفیت و تنوع و قیمت مناسب‌تر که اقشار ضعیف جامعه هم بتوانند از این خودروها بخرند گام برداشت.

به گفته وی هر چند شرکت‌های خودروساز واحدهای به نام تحقیق و توسعه دارند اما خروجی آن‌ها در زمینه کیفیت، تنوع و ... چندان قابل لمس نبوده است.

راه‌حل نهایی

راه‌حل نهایی‌اش هم این است که شرایط برای واردات خودرو هم نه یک باره بلکه به تدریج فراهم شود تا آن‌هایی که توان مالی بهتری دارند بتوانند این نوع خودروها را بخرند و رضایت مردم هم بیشتر شود و این اقدام سبب تا شرکت خودروساز داخل هم به سمت کیفی‌ساز با قیمت مناسبت‌تر گام برداند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان