//
کدخبر: ۳۲۷ //

کارت ملی خود را ابتدای سال ۹۶ تعویض کنید

ابوترابی گفت: سعی می شود زمان تحویل کارت هوشمند ملی به متقاضیان، کاهش یابد، به طوری که در اوایل سال آینده این زمان به کمتر از دو ماه کاهش یافته و پس از گذشت یک تا دو ماه از سال، افراد حدود یک ماه و یا کمتر از آن می توانند کارت خود را دریافت کنند.


کارت ملی خود را ابتدای سال 96 تعویض کنید

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند که نزدیک به 14 و نیم میلیون کارت برای افراد صادر و 11 و نیم میلیون از این تعداد نیز تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: علت اختلاف رقم بین تعداد ثبت نام کنندگان و تعداد صدور کارت این است که به دلیل وارداتی بودن کارت ها، در شش ماهه نخست سال 95 با کمبود کارت مواجه بودیم و به همین دلیل افراد در نوبت دریافت قرار می گرفتند، اما این مشکل از دو ماه پیش رفع شده و در حال حاضر کارت به اندازه کافی برای صدور وجود دارد و تجهیزات نیز در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

ابوترابی با بیان این که از سال آینده تولید کارت ها داخلی می شود، تصریح کرد: از دی ماه سال 95 ظرفیت صدور کارت هوشمند ملی دو برابر شده و افرادی که در نوبت دریافت قرار دارند تا سه ماه آینده یعنی تا پایان امسال، کارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی  بیان داشت: سعی می شود زمان تحویل کارت هوشمند ملی به متقاضیان، کاهش یابد، به طوری که در اوایل سال آینده این زمان به کمتر از دو ماه کاهش یافته و پس از گذشت یک تا دو ماه از سال، افراد حدود یک ماه و یا کمتر از آن می توانند کارت خود را دریافت کنند.

ابوترابی در خصوص رفع مشکل سیستم های دفاتر پیشخوان که در چند روز اخیر پیش آمده بود، افزود: سیستم های دفاتر پیشخوان به دلیل مشکلات نرم افزاری طی روزهای گذشته با قطعی های شدیدی مواجه بودند که این مشکل صبح دیروز رفع شده و ما از مردم به علت معطلی در دفاتر  عذر خواهی می کنیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پایان خاطر نشان کرد: همه این مشکلات نیز به سازمان ثبت احوال کشور بر نمی گردد، بلکه در این امر سیستم های نرم افزاری نیز گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شوند که منجر به قطعی و عدم ارائه خدمات به متقاضیان می شود.

 

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان