//
کدخبر: ۳۲۴۳۸۵ //

بی‌گناهان در زندان

«زندانیان» داستان ناپدید شدن دو کودک است که پلیس و خانواده‌هایشان برای پیدا کردن آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند.

بی‌گناهان در زندان
به گزارش فرتاک نیوز،

فیلم سینمایی «زندانیان» یا Prisoners محصول سال ۲۰۱۳ آمریکا به کارگردانی دنی ویلنوو و نویسندگی آرون گزیکووسکی در ژانر جنایی است که توسط شرکت برادران وارنر ساخته شده است. فیلمبرداری این فیلم را راجر دیکینس به عهده داشته است که نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری از آکادمی اسکار را برای او به همراه آورد. در این فیلم، بازیگران مطرح هالیوودی از جمله، هیو جکمن، جیک جین‌هال، ویولا دیویس، پل دانو و ترنس هاوارد به ایفای نقش می‌پردازند. 

دنی ویلنوو فیلم‌ساز صاحب سبک فرانسوی‌کانادایی است که در آمریکا به فیلم‌سازی مشغول است و فیلم‌های مهمی همچون «پلی‌تکنیک» محصول ۲۰۰۹، «دشمن» محصول ۲۰۱۳، «ورود» محصول ۲۰۱۶ و «بلید رانر ۲۰۴۹» محصول ۲۰۱۷ را کارگردانی کرده است. ویلنوو با فیلم «زندانیان» و «دشمن» توانست پا به سینمای آمریکا بگذارد و خود را به عنوان یک فیلم‌ساز در هالیوود حفظ کند.

داستان فیلم با ناپدید شدن دو کودک آغاز می‌شود. دو خانواده در روز شکرگزاری دور هم جمع شده و این روز را جشن می‌گیرند، اما در همین روز دو دختر کوچک این دو خانواده به صورت ناگهانی ناپدید می‌شوند. نقش یکی از پدرها را هیو جکمن بازی می‌کند که توانسته تأثیرگذار و تکان‌دهنده در این نقش ظاهر شود. او پدری مذهبی و به شدت اهل خانواده است و از هیچ کاری برای پیدا کردن فرزندش دریغ نمی‌کند. شخصیت او به درستی توسط نویسنده فیلم پرداخت شده و هیو جکمن هم به خوبی توانسته از پس این نقش بربیاید. در این فیلم، جیک جین‌هال در نقش پلیس داستان ایفای نقش می‌کند و او با بازی درست و حساب شده و همچنین آن تیک‌های عصبی چشمان خود، توانسته در خلق شخصیت خود در فیلم موفق باشد. پلیس داستان فیلم تنهاست و هرگز پرونده‌ای در سابقه‌ خود ندارد که حل نشده باشد و او برای حل این پرونده، همچون پدران بچه‌ها، تمام تلاش خود را می‌کند.

«زندانیان» با ربودن دو کودک توسط فردی ناشناخته آغاز می‌شود و در طول فیلم تمام شخصیت‌های داستان به جست‌وجو برای یافتن آن‌ها می‌پردازند، اما «زندانیان» دغدغه‌های مهمتری را در پس داستان جنایی خود مطرح می‌کند. که از آن جمله می‌توان به دام افتادن فردی مذهبی که به مرور زمان غرق مشکل می‌شود و مانند ابتداء فیلم دیگر دعا نمی‌خواند، اشاره کرد. کارگردان و نویسنده فیلم به خوبی توانسته‌اند این مسئله را به نمایش بگذارند و در بیشتر لحظات و دیالوگ‌های فیلم این موضوع به چشم می‌خورد.

هوای فیلم همواره بارانی و گرفته است و هرگز نور خورشید دیده نمی‌شود. فضای گرفته و غم‌آلود فیلم، به شخصیت‌پردازی‌ داستان کمک کرده و توانسته روند داستان را به خوبی پیش ببرد. ویلنوو با دکوپاژ و انتخاب بازیگران درست و همچنین داشتن فیلم‌برداری با تجربه در کنار خود، توانسته به بهترین شکل این فیلم را کارگردانی کند. تدوین هم در زیبایی این فیلم تاثیر بسیار مهمی داشته و از نکات مثبت فیلم به حساب می‌آید.

این فیلم سینمایی از دیدگاه بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۳۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان