//
کدخبر: ۳۲۲۱۲۹ //

رشد قیمت نفت به دنبال احتمال وقوع طوفان در خلیج مکزیک

قیمت نفت روز جمعه پس از پیش‌بینی احتمال وقوع طوفان در خلیج مکزیک که باعث توقف تولید نفت در این منطقه شده، افزایش یافت.

رشد قیمت نفت به دنبال احتمال وقوع طوفان در خلیج مکزیک
به گزارش فرتاک نیوز،
به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها در خصوص اختلال عرضه همزمان با توقف تولید شرکت‌های انرژی در خلیج مکزیک پیش از احتمال وقوع طوفان در پایان هفته، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و در آستانه ثبت رشد هفتگی چشمگیر قرار گرفت.

 

اداورد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: "معامله‌گران انرژی با پیش‌بینی اختلال تولید در خلیج مکزیک و انتظارات مبنی بر پافشاری اوپک پلاس برای ادامه افزایش تولید با وجود تاثیر اخیر شیوع سویه دلتا بر تقاضای نفت خام، باعث افزایش قیمت نفت شدند."

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط ۱.۶درصدی در روز پنجشنبه، ۹۸سنت معادل ۱.۴درصد افزایش یافت و به ۷۲.۰۵دلار در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال ضرر ۱.۴درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۹۳سنت معادل ۱.۴درصد رشد، به قیمت ۶۸دلار و ۳۵سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

در طول هفته گذشته، برنت تقریبا رشد ۱۱درصدی تجربه کرده که بالاترین جهش هفتگی از ژوئن ۲۰۲۰ است. وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز افزایش ۱۰درصدی داشته که برای این شاخص نیز بیشترین میزان رشد از آگوست ۲۰۲۰ بوده است.

به دنبال پیش‌بینی وقوع طوفان در دریای کاراییب و عبور آن از خلیج مکزیک در پایان هفته، شرکت‌ها روز پنجشنبه آغاز به خارج کردن کارگران خود از سکوهای تولید نفت در خلیج مکزیک کردند و شرکت‌های بی‌اچ‌پی و بی‌پی اعلام کردند که تولید خود را در سکوهای نفتی متوقف کرده‌اند.

چاه‌های فراساحلی خلیج مکزیک ۱۷درصد از تولید نفت خام ایالات متحده و ۵درصد از تولید گاز خشک طبیعی را تشکیل می‌دهند. بیش از ۴۵درصد از کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا در امتداد ساحل این خلیج قرار دارد.

چشم‌انداز توقف عرضه خلیج ایالات متحده به بازار کمک کرد تا حدودی ضررهای روز گذشته خود، که ناشی از تولید مجدد در سکوهای نفتی مکزیک پس از وقوع آتش‌سوزی مهلک بود، را جبران کند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اظهار کردند: "به دنبال وقوع طوفان در دریای کاراییب، ممکن است بازار دچار نگرانی‌های آنی شود. انتظار می‌رود در اوایل هفته آینده شاهد طوفان سهمگین و احتمال ویرانی در خلیج مکزیک و تگزاس باشیم."

قیمت نفت و سایر دارایی‌های پرریسک روز پنجشنبه نیز تحت فشار اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر اینکه بانک مرکزی باید به کاهش بسته‌های محرک ادامه دهد، قرار گرفت. وندانا هری، تحلیلگر انرژی در Vanda Insights خاطرنشان کرد که این عدم قطعیت احتمالا تا زمان سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو، در ساعات پایانی روز جمعه ادامه خواهد داشت.

از آنجا که بازارها گمانه‌زنی می‌کنند پاول احتمالا راهنمایی‌هایی در خصوص برنامه‌های کاهش خرید اوراق قرضه در سه ماهه چهارم ارائه دهد، تحلیلگران انتظار دارند حرکت دلار در روز جمعه عامل مهمی باشد.

ویوک دار، تحلیلگر کامودیتی بانک مشترک‌المنافع گفت: "اگر زودتر شاهد افت قیمت باشیم، انتظار ما این است که ارزش دلار آمریکا بالا خواهد رفت و این امر نفت و سایر کالاها را تحت فشار قرار خواهد داد."

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان