//
کدخبر: ۳۱۸۵۱۹ //

چاپ کتاب «تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران»/ فروش آثار ۴۸۹ هنرمند تجسمی

بیست و نهمین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» با ارائه ٤٩٥ اثر از ٤٨٩ هنرمند در مردادماه جاری برپا می‌شود.

چاپ کتاب «تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران»/ فروش آثار ۴۸۹ هنرمند تجسمی
به گزارش فرتاک نیوز،

 لیلی گلستان مدیر گالری گلستان با بیان این نکته که برای دومین سال صد اثر صد هنرمند را به صورت آنلاین و در تارنمای گالری گلستان برپا خواهد کرد، گفت: یک سال و نیم است که گالری تعطیل شده و مجبوریم از هر گردهمایی و شلوغی دوری کنیم تا اوضاع بهتر شود. 

وی درباره چگونگی شکل گرفتن صد اثر صد هنرمند بیست و نهم گفت: ششم تیر فراخوان دادم ومحدودیت زمان ارسال هم ۱۰ روز بود و در این ۱۰ روز ٧٤٥ ایمیل رسید. هر ایمیل حاوی سه تا پنج اثر بود. در نهایت ٤٩٥ اثر از ۴۸۹ هنرمند انتخاب شد، حذف شده‌ها دلایل متعددی داشتند، برخی آثار کیفیت‌شان پایین بود اما برخی آثار هم به دلیل کمبود اطلاعاتی که باید می‌دادند حذف شدند. متاسفانه پیگیری‌های ما از طریق اینستاگرام و ایمیل هم فایده ای نداشت.

گلستان با اعلام این خبر که باز هم در رویداد تابستانی صد اثر صد هنرمند، جوانان اکثریت را تشکیل می‌دهند، گفت: در این دوره هم ۹۰ درصد جوانان هستند و ۱۰ درصد آثار هم از هنرمندان پیشکسوت و معروف هست که مجموعه‌دارها ارائه داده‌اند. امسال میزان استقبال هنرمندان جوان تهرانی، اصفهانی، مشهدی و شیرازی از دیگران بیشتر بود که تعجب مرا برانگیخت. می توانم بگویم که حدود ۴۰ درصد شرکت کنندگان از شهرستان ها هستند و این عالی است و من خیلی از این موضوع خوشحالم.

گلستان درباره قیمت های آثار این دوره هم اطمینان خاطر داد : مثل همیشه منصفانه و مناسب خواهد بود، هنوز قیمت گذاری نهایی را انجام نشده است اما به چند نفر تذکر دادم که قیمتشان را پایین تر بگذارند که قبول کردند و دو سه نفر هم که قبول نکردند حذف شدند. چندین هنرمند مقیم خارج هم داریم که می‌خواستند به یورو و دلار قیمت بگذارند که نپذیرفتم و قبول کردند که من قیمت‌گذاری کنم.

طراح و موسس رویداد صد اثر صد هنرمند افزود: دلایل موفقیت نمایشگاه‌های مجازی ما، کیفیت آثار، قیمت مناسب و ارتباط درست با خریداران است. پول را که واریز می‌کنند ما کار را قاب می کنیم و رایگان برای خریدار ارسال می‌کنیم. 

 

 

* کتاب «تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران» منتشر شد

کتاب «تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران» از آغاز تاثیر هنر غرب تا جنبش سقاخانه عنوان جدیدترین کتاب تألیفی پریس تنظیفی است که از سوی انتشارات چاپخش روانه بازار کتاب شده است.

تنظیفی در این باره گفت: سال‌هاست که در عرصه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنم در تمام طول این سال‌ها به شکل خاص به عرصه هنرهای تجسمی معاص ربه ویژه عرصه نقاشی و مجسمه‌سازی پرداخته ام. متاسفانه هیچ منبع مشخص و مدونی درباره تاریخ هنرهای تجسمی معاصر ایران در دسترس علاقه مندان وجود نداشت. بدین مفهوم ما با یک خلأ تاریخ‌نگاری هنر معاصر در ایران روبرو هستیم تا زمانی که تاریخ هنر معاصر تدوین نمی‌شد، هنرمندان کشور مانند شمع‌هایی لرزان در باد بودند که هر یک هر چند تلاش خود را می کردند اما کارشان به درستی دیده نمی شد.

او افزود: همین امر هر کس را که در حوزه هنرهای تجسمی معاصر ایران فعالیت کرده باشد با یک پرسش اساسی روبرو می‌کند، اینکه من کیستم و پیشینه من به عنوان یک هنرمند چیست؟ پاسخ به این سوال نیرو یا محرک اصلی را برای من فراهم کرد تا کتاب «تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران» را تدوین کنم.

به گفته این پژوهشگر، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های آموزش آکادمی که هنرهای تجسمی به خصوص نقاشی و مجسمه سازی در دانشگاه های کشور نبود یک کتاب تاریخ هنر معاصر است که به شکل تحلیلی و جامع روند دگردیسی هنر ایران را تبیین کرده  و نشان داده باشد.

به گفته تنظیفی، با توجه به این که تا کنون تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران به شکل آکادمیک تدوین نشده و این کتاب نخستین کتاب در نوع خود به شمار می‌آید.

کتاب «تاریخ تحلیلی هنر معاصر ایران» در ۲۰۵ صفحه و با قیمت ۲۰۰ هزار تومان از سوی نشر چاپش منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۵۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان