//
کدخبر: ۳۱۷۶۷۹ //

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

معاملات بی ثبات بازار سبب شد تا قیمت نفت طی هفته گذشته 3 درصد کاهش یابد.

کاهش 3 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی اندکی تغییر کرد و متوسط قیمت نفت طی هفته گذشته کاهش یافت.

معاملات بی ثبات بازار و در عین حال انتظار برای افزایش عرضه در زمانی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا دوباره افزایش یافته است و این امر می‌تواند به محدودیت‌های جدید و کاهش تقاضا منجر شود، این سبب این کاهش قیمت شده است.

هر بشکه نفت برنت با 12 سنت افزایش 73.59 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت افزایش 71.81 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات دیروز، بیش از یک دلار کاهش را ثبت کردند.

علی رغم این افزایش اندک در ساعات پایانی معاملات، قیمت نفت برنت تقریبا طی هفته گذشته 3 درصد کاهش یافت و سومین هفته کاهشی را برای نخستین بار از آوریل 2020 ثبت کرد.

WTI نفت خام آمریکا در هفته گذشته تقریبا 4 درصد کاهش یافت و که بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس به شمار می‌رود.

خرده فروشی آمریکا در ماه ژوئن به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافت و این امر سبب شد تا انتظار برود که رشد اقتصادی در سه ماهه دوم تقویت شود.

با توجه به اینکه قیمت نفت در چند ماه گذشته بیشتر افزایشی بوده است، تعداد دکل های فعال نفتی آمریکا به کندی افزایش می‌یابد، به طوری که در این هفته 2 دکل افزایش یافته و به 380 دکل رسیده است که بالاترین تعداد از آوریل 2020 به شمار می‌رود.

همچنین تولید نفت آمریکا در دو هفته گذشته روزانه 300 هزار بشکه افزایش یافته است و در هفته منتهی به 9 جولای به 11.4 میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از می 2020 به شمار می‌رود.

باب یوگر، تحلیلگر بازار در نیویورک با اشاره به تلاش عراق برای افزایش سهمیه پایه خود، گفت: «هرچه اعلام یک نشست فوق‌العاده از سوی اوپک پلاس برای تعیین میزان عرضه، بیشتر زمان ببرد، امکان اینکه سایر اعضای اوپک پلاس هم بخواهند سهمیه پایه خود را افزایش دهند، بیشتر می‌شود.»

اوپک پلاس که متشکل از کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانشان نظیر روسیه است، دو هفته پیش نتوانستند بر سر تمدید توافق کاهش تولید به توافق برسند، زیرا امارات می‌خواهد سطح تولید پایه‌اش که مبنای سنجش سهمیه کاهش تولید است، افزایش یابد.

اوپک روز پنج شنبه اعلام کرد، تقاضا برای نفت در سال آینده با افزایش تقاضا در آمریکا، چین و هند، به سطح پیش از همه گیری، حدود 100 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان