//
کدخبر: ۳۱۷۳۵۷ //

واردات ۲۵۵ میلیون دلار موز در سال ۹۹

سخنگوی گمرک گفت: در سال ۹۹ بیش از ۳۷۵ هزار و ۴۰۳ تن موز به ارزش ۲۵۵ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۲۹۴ دلار از هشت کشور وارد ایران شده است.

واردات ۲۵۵ میلیون دلار موز در سال ۹۹

سید روح الله لطیفی اظهار داشت: ترکیه با ۱۲۹ میلیون ۸۰۰ هزار دلار، هند با ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، اکوادور با ۳۴ میلیون دلار، فیلیپین با ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، پاکستان با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، امارات با ۴۳۳ هزار دلار، روسیه ۴۸ هزار دلار و ویتنام با ۳۵ هزار دلار به ترتیب هشت کشور فروشنده موز به ایران در سال ۹۹ بودند.

وی افزود: در فصل بهار سال جاری، ۱۳۶ هزار و ۱۳۳ تن موز به ارزش ۹۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۱۲ دلار به کشور وارد شده است.

براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، واردات موز در سال ۹۹ مشروط به صادرات سیب بوده است و  تجار در قبال صادرات هر سه کیلوگرم سیب درجه یک یا دو می توانستند مجوز ثبت سفارش واردات یک کیلوگرم موز بگیرند که این موضوع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت سفارش و تامین ارز آن نیز با بانک مرکزی بوده است.

لطیفی تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود ۸۸۴ هزار و ۷۹۸ تن سیب به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۳۴ دلار، به ۲۷ کشور صادر شده است.

سخنگوی گمرک در خصوص خریداران سیب ایرانی گفت: عراق  ۱۰۵ میلیون دلار، روسیه ۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، افغانستان ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، هند ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، امارات ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، سیب در سال گذشته از ایران خریداری کردند و پنج مقصد اول صادرات سیب ایرانی بودند.

وی افزود: قزاقستان، اوکراین، عمان، قرقیزستان، ترکمنستان، پاکستان، قطر، ارمنستان، کویت، گرجستان، سوریه، آذربایجان، ترکیه، لیبی، بحرین، ازبکستان، مالزی، مغولستان، سریلانکا، مصر، نروژ و انگلستان هم به ترتیب مقصد ششم تا بیست و هفتم سیب ایرانی بودند.

لطیفی در خصوص صادرات سیب در فصل بهار ۱۴۰۰ نیز گفت: در این مدت ۲۰۷ هزار و ۲۵۷ تن سیب به ارزش ۶۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۳۴ دلار صادر شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، تجارت خارجی غیرنفتی در فصل بهار به ۳۸ میلیون و ۳۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۳۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان