//
کدخبر: ۳۱۶۲۵ //

بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران از نهادهای ایرانی مستقر در کابل

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای اطلاع از وضعیت نهادهای ایرانی مستقر در کابل و میزان و چگونگی خسارات ناشی از انفجار مهیب روز چهارشنبه پایتخت افغانستان از این نهادها بازدید کرد.

بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران از نهادهای ایرانی مستقر در کابل
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدرضا بهرامی»، روز شنبه از دفتر هواپیمائی ایران، شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، رایزنی های فرهنگی و بازرگانی و دفتر نمایندگی ایرنا در کابل دیدن کرد و از نزدیک در جریان خسارات وارده به این دفاتر ایرانی قرار گرفت.

 

وی، از قسمت های مختلف ساختمان این نهادها که در انفجار کابل دچار آسیب شده بودند، دیدن کرد و مسئولان ایرانی وی را در جریان جزئیات و چگونگی خسارات وارده به ساختمان های محل کار خود قرار دادند.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در پایان این بازدید گفت که یکی از کارکنان تبعه افغان شبکه تلویزیونی پرس تی وی از روز چهارشنبه ناپدید شده و اثری از وی به دست نیامده است، اما بقیه کارکنان نهادهای ایرانی به جز چند مورد زخم سطحی، سالم هستند.

 

انفجار انتحاری هولناک روز چهارشنبه کابل که در منطقه دیپلماتیک پایتخت افغانستان رخ داد و اغلب دفاتر نهادهای ایرانی که در این منطقه مستقر هستند، خساراتی را متحمل شدند.

 

شیشه های در و پنجره های دفتر نمایندگی ایرنا، رایزنی بازرگانی و پرس تی وی و دفتر هواپیمائی ایران بر اثر این انفجار خرد شد.

 

قدرت این انفجار به قدری بود تا فاصله یک کیلومتری محل وقوع انفجار، تمامی شیشه های ساختمان ها شکست و خودروهائی را در خیابان های نزدیک این انفجار در حال تردد بودند، نابود کرده و اجساد بعضی از مسافران این خودروها که به بیرون پرتاب شده اند، به سختی شناسائی شدند.

 

انتحارکننده یک تانکر آب مملو از مواد انفجاری را در مقابل یکی از دفاتر امنیت ملی در منطقه «وزیر اکبر خاان» و مرکز نمایندگی های سیاسی کشورهای جهان در کابل منفجر کرد و گودالی 6 تا 7 متر در محل انفجار ایجاد شد.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که حدود 300 متر از محل انفجار فاصله داشت، دچار خسارت شد و دو تن از کارشناسان سفارت بر اثر فروریختن شیشه ها، از ناحیه سر و پا زخمی شدند.

 

بهرامی در این بازدید از روسای نهادهای ایرانی بخاطر کار در شرایط سخت و بحرانی، قدردانی به عمل آورد و اظهار امیدواری کرد که آنان با سلامتی به فعالیت خود برای پیشبرد اهداف نظام در چارچوب سیاست های دولت و منویات رهبر معظم انقلاب ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان