//
کدخبر: ۳۱۵۰۶ //

هدیه خطرناک سپاه به ترامپ

تحت مدیریت ژنرال قاسم سلیمانی، دشمنان عراقی ایران به دوست تبدیل شده و اکنون آنها برای ایران در سوریه می جنگند. ایران در حال حاضر نقش بزرگی را در جنگ سوریه ایفا می کند و در توانسته است ارتش سوریه را مدیریت کند.

هدیه خطرناک سپاه به ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی به متحدان ایران در منطقه و همچنین سفر اخیر ترامپ به خاورمیانه پرداخت و نوشت: اخیرا ترامپ در سفری به خاورمیانه رفته است و همه متحدان آمریکا از جمله عربستان و اسرائیل را دور هم جمع کرده است تا با فعالیت های منطقه ای ایران مبارزه کند.

این مجله آمریکایی نوشت: هرچند که دولت اوباما از هر راهی وارد شد تا رفتار ایران و سیاست های آن را تغییر دهد و همچنین از سیاست چماق و هویج استفاده کرد اما در نهایت نتوانست با تمام فشارها، روند ایران را منطقه را تغییر دهد و به نظر می رسد که دولت ترامپ نیز در اعمال فشار بیشتر به تهران موفق نشود. اکنون نیز اگر ترامپ واقعا به دنبال جنگی در خاورمیانه است، ایران با نیروهای نیابتی که دارد می تواند یکی از جنگ را به ترامپ اهدا کند و مبارزه ای جدید آغاز شود. نکته ای که واضح است این است که ترامپ به دبنال این است که هر طور شده، تهران را منزوی کند و فشارها را افزایش دهد اما مشکل اینجاست که تهران هم عقب نشینی نخواهد کرد.

فارن پالیسی افزود: ایران با نیروهای خود در منطقه مانند سوریه و یمن و حزب الله توانسته است مسیر رای طی کند که بعید است به این راحتی ها از این روند خود دست بکشد. در صورتی ترامپ سرش برای یک جنگ در خاورمیانه درد می کند، ایران می تواند با نیروهای نیابتی خود یکی از آنها را با آمریکا آغاز کند و نباید تصور شود اکنون  که روحانی رای آورده است ایران در زمینه نظامی کوتاه بیاید. سپاه خطرناک ایران و سلاح های خطرناک این ارگان نظامی کشور و همچنین حضور آنها در کشورهای همسایه موجب شده است تا ایران مسیر جدی را در سال های اخیر در خارج از مرزهای خود طی کند. تا پیش از جنگ عراق، ایران حضور چندانی در خارج از مرزهای خود نداشت اما اکنون سپاه قدس ایران بسیاری از جنگ ها را مدیریت می کند. ایران با سیاست هوشمندانه سپاه بسیاری از جنگ های را در خارج از مرزها مدیریت می کند، خیلی از این جنگ ها ممکن بود در خود ایران آغاز شود اما ایران اجازه نداد.

این منبع آمریکایی در ادامه نوشت: تحت مدیریت ژنرال قاسم سلیمانی، دشمنان عراقی ایران به دوست تبدیل شده و اکنون آنها برای ایران در سوریه می جنگند. ایران در حال حاضر نقش بزرگی را در جنگ سوریه ایفا می کند و در توانسته است ارتش سوریه را مدیریت کند. در حالیکه همسایگان ایران میلیاردها دلار را برای خرید سلاح هزینه می کنند ایران با هزینه بسیار کم روی نیروهای نیابتی خود در منطقه سرمایه گذاری می کند که این نیروها در بسیاری از تهدیدات منطقه ای خود را ثابت کرده اند. این نیروها از اینکه عروسک خیمه شب بازی آمریکا بشوند، جلوگیری کرده اند و اجازه نداده اند سوریه به تحت سلطه آمریکا و تندروهای عربستانی در بیاید. ایران بدین روش توانسته است در سال های اخیر نفوذ خود را در میان مردم کشورهای منطقه افزایش دهد.

 

منبع: کارگرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان