//
کدخبر: ۳۱۱۱۹ //

نتانیاهو: عدم انتقال سفارت آمریکا، صلح را دشوارتر می‌کند

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای ابقای سفارت در تل‌آویو، این اقدام را مانع دور شدن صلح توصیف کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه به تصمیم دولت آمریکا به ادامه عدم انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، واکنش نشان داد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو عنوان شده است که عدم انتقال سفارتخانه‌ها به قدس «صلح را بیش از پیش دور از دسترس قرار می‌دهد، چراکه در این توهم فلسطینی‌ها می‌دمد که ملت یهود و دولت یهود ارتباطی با اورشلیم (قدس اشغالی) ندارند.»

نتانیاهو تصمیم دولت آمریکا را «مایه تأسف» توصیف کرده، اما گفته «قدردان» اظهار لطف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.

بر اساس قانونی که در سال ۱۹۹۵ در کنگره آمریکا تصویب شد، دولت این کشور موظف است سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کند. با این حال، این حق به دولت اعطا شده که در صورتی که این مسئله را در تناقض با امنیت ملی آمریکا بداند، انتقال سفارت را ۶ ماه به تعویق بیاندازد.

از زمان تصویب این قانون، تاکنون تمام روسای جمهور آمریکا هر ۶ ماه این مصوبه را تعلیق کرده و انتقال سفارت را به تعویق انداخته‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در طول رقابت‌های انتخاباتی برای جلب حمایت اسرائیل وعده داده بود در اسرع وقت سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند.

با این حال، آنطور که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند، رایزنی او با سران کشورهای اسلامی و هشدار کارشناسان نسبت به تبعات این کار، او را فعلا از عمل به این وعده انتخاباتی واداشته است.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان