//
کدخبر: ۳۱۰۸۵۹ //

دومین گورخر آفریقایی در باغ وحش صفادشت ملارد تلف شد

گورخر آفریقایی در باغ وحش صفادشت ملارد کشته شد.

دومین گورخر آفریقایی در باغ وحش صفادشت ملارد تلف شد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  محیط زیست  استان تهران گفت: ظهر امروز گورخر ماده آفریقایی تلف شد و علت تلف شدن این حیوان از سوی اداره کل دامپزشکی استان در حال انجام است. محمد کرمی روز سه شنبه

اظهار داشت: صبح امروز همکاران اداره کل محیط زیست استان تهران از باغ وحش صفادشت بازدید کردند و گزارشی از ضعف این گورخر ماده اعلام کردند و ظهر امروز نیز توسط مدیر باغ وحش خبر تلف شدن گورخر اعلام شد.

وی افزود: نمونه برداری های لازم از گورخر ماده آفریقایی انجام شده است و تا رسیدن جواب اداره کل  دامپزشکی  استان منتظر می مانیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حال تنها گورخر ماده آفریقایی خوب است گفت: از زمانی که سه گورخر آفریقایی را به باغ وحش صفادشت منتقل کردند حال گورخر نر و یکی از گورخر های ماده بد بود و این حیوان ها ضعیف شده بودند.

وی ادامه داد: هنوز جواب دامپزشکی استان برای علت تلف شدن  گورخر  نر آفریقایی اعلام نشده است و بدون نظر کارشناسی دامپزشکی نمی تواند علت را بیان کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، سه گورخر آفریقایی شامل ۲ ماده و یک نر که از کشور هلند خریداری و در نهم اردیبهشت ماه به  ایران  منتقل شدند با توجه به تعطیلی گمرک تهران در ۹ و ۱۰ اردیبهشت (پنجشنبه و جمعه) در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت گورخرها ترخیص و به مسئولان باغ وحش صفادشت تحویل داده شدند که متاسفانه گورخر نر ۱۲ اردیبهشت تلف شد.

شهرستان ملارد دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت است که در جنوب غرب استان واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان