//
کدخبر: ۳۰۹۲۴ //

مقامات کاخ سفید:ترامپ توافقنامه پاریس را ترک خواهد کرد

برخی مقامات رسمی دولت آمریکا فاش کردند که ترامپ به احتمال زیاد تصمیم خود را برای ترک توافقنامه پاریس گرفته است و بزودی این تصمیم را رسما اعلام خواهد کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از مقامات رسمی کاخ سفید و دولت آمریکا روز چهارشنبه فاش کردند که ترامپ تصمیم به خروج از توافقنامه پاریس گرفته است و کاخ سفید در حال حاضر مشغول بررسی چگونگی اعلام رسمی این تصمیم و دلائل آن برای مردم آمریکاست.

رییس جمهور آمریکا در آغاز هفته جاری از طریق یک پیام توییتری همراه با شعار همیشگی خود 'بیایید دوباره به آمریکا عظمت ببخشیم'خطاب به مردم کشورش گفته بود که در چند روز آینده تصمیم نهایی خود در رابطه با توافقنامه پاریس را اعلام خواهد کرد و این پیام در محافل سیاسی آمریکا به قطعیت تصمیم ترامپ برای خروج از این توافقنامه تعبیر شد.

این مقامات مشروط بر افشاء نشدن نام خود گفته اند که به نظر آنها تصمیم رییس جمهوری آمریکا دراین رابطه قطعی است و اضافه کرده اند که نشت اخبار مربوط به این تصمیم به بیرون با هدف وادار کردن ترامپ به اعلام هر چه سریعتر آن صورت گرفته است.

توافقنامه پاریس با موضوع تغییرات جوی و تدابیر لازم برای جلوگیری از عواقب زیان بار و فاجعه آمیز آن توافقنامه ای بود که در پی مذاکرات طولانی به ابتکار وبا حضور مقامات سازمان ملل متحد در دوازدهم دسامبر سال 2015 به امضا 195 کشور جهان رسید.

متن این توافقنامه در روز 22 آوریل سال 2016 طی مراسمی در شهر نیویورک آماده برای عضویت رسمی کشور های جهان شد و تا ماه مه امسال همه کشور های جهان آن را پذیرفته اند و بیش از 147 کشور جهان رسما عضویت در این توافقنامه را در کشور های خود به تصویب رسانده اند.

باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا یکی از حامیان این توافقنامه بود که برای به تصویب رساندن آن در زمان تصدی خود تلاش بسیاری کرد واین توافقنامه را یکی از دستاورد های مهم دوران ریاست جمهوری خود و میراثی پاینده توصیف کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی این کشور تقریبا از ابتدای کمپین های انتخاباتی خود ضمن انکار همه تهدید های ناشی از تغییرات جوی و اثرات فاجعه بار آن بیرون آمدن آمریکا از این توافقنامه رابه عنوان یکی از اقدامات فوری خود با هدف لغو و در هم ریختن همه مقررات رییس جمهور قبلی آمریکا به مردم کشورش وعده داده بود.

منبع: نامه نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان