//
کدخبر: ۳۰۸۰۱۱ //

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۷اردیبهشت / روزهای بد در انتظار نوسان‌گیران

امروز دلار دوباره حرکت خود را در مسیر نزولی آغاز کرد و قیمت آن در ساعاتی از روز به ۲۳۵۵۰تومان هم رسید و در نتیجه این روند حجم فروش‌ها افزایش یافت و بسیاری از نوسان‌گیران با ناامیدی به تغییر مسیر دلار از بازار خارج شدند.

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۷اردیبهشت / روزهای بد در انتظار نوسان‌گیران
به گزارش فرتاک نیوز،

 دلار در بازار امروز کف قیمت جدیدی را پیدا کرد و در آغاز معاملات به ۲۳۸۰۰ و تا پایان روز به ۲۳۵۵۰تومان هم رسید، این درحالیست که دامنه نوسان آن طی چند روز گذشته بین ۲۳۸۰۰ تا ۲۳۹۵۰تومان بوده که به گفته فعالان بازار ارز این روند نتیجه افزایش عرضه از سوی بازارساز با هدف کاهش تدریجی نرخ ارز است.

حالا با مسیری که امروز بازار ارز در پیش گرفته انتظار برخی معامله‌گرانی که تصور داشتند دلار مجددا فاز افزایشی در پیش خواهد گرفت ناامید شده و به سمت فروش روی آورده‌اند و عده‌ای هم که قصد نوسان‌گیری از دامنه قبلی داشتند با سطح قیمت جدید دلار از بازار خارج شده‌اند چراکه احتمال توافق برجام شدت گرفته و به نظر نمی‌رسد روزهای آینده چندان به کام نوسان‌‌گیران باشد.

علاوه بر نقش بازارساز، برجام و همچنین تغییر انتظار معامله‌گران به آینده بازار، کاهش قیمت درهم به سطح ۶۵۰۰تومان هم از دیگر عوامل موثر بر روند نزولی دلار بوده است. چنانچه نرخ درهم در روزهای آینده با کاهش بیشتری مواجه شود احتمال اینکه دلار را به کانال ۲۲هزار تومان سوق دهد بالاست.

در این میان علاوه بر نتیجه برجام، یکی دیگر از عواملی که بر نرخ ارز در روزهای آینده تاثیر خواد گذاشت خبری بود که امروز منتشر شد مبنی بر اینکه چین در آستانه توافق ایران با آمریکا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا اعلام کرده‌ حاضرند بیش از یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کنند؛ در همین رابطه یک منبع آگاه اظهار کرده که چین پیغام داده حاضر است تمام نفت تولید ایران را که برای صادرات کنار گذاشته است خریداری کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۰۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان