//
کدخبر: ۳۰۷۷۲۷ //

اعلام برنامه زمانی آزمون های معوقه تا ۲ هفته آینده

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: چارچوب برنامه های زمانی آزمون های تعویقی یک تا ۲ هفته آینده اعلام می شود.

اعلام برنامه زمانی آزمون های معوقه تا ۲ هفته آینده

ابراهیم خدایی عصر شنبه درباره  زمان برگزاری آزمون وکالت که یکی از آزمون های معوقه سال ۹۹ است، اظهار داشت: سازمان سنجش و وزارت بهداشت به صورت فشرده در حال تهیه یک چارچوب زمانی برای اعلام زمان برگزاری آزمون های معوقه مثل وکالت،زبان و آزمون بین المللی هستند.

وی تصریح کرد: سازمان سنجش آموزش کشور با وزارت بهداشت درباره چارچوب اعلام برنامه های زمانی این آزمون های معوقه مکاتباتی کرد و بین یک تا ۲ هفته آینده، چارچوب برنامه های زمانی را در مورد آزمون های تعویقی اعلام می کنیم.

وضعیت برگزاری آزمون های ۱۴۰۰

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره برگزاری آزمون های سال ۱۴۰۰ شامل کارشناسی ارشد و سراسری گفت: هر کدام از آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور که تاکنون لغو شده است، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود و برنامه زمانی برگزاری آزمون ها هم ذیل مصوبه این ستاد قرار دارد.

خدایی افزود: اگر قرار باشد تغییری رخ دهد با توجه به شرایط روز و وضعیت کشور، سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری به تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می کند.

وی با بیان این که نباید فضای آرامش داوطلب بهم ریخته شود، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به وضعیتی که در کشور خواهد بود برای برگزاری آزمون های ملی تصمیم می گیرند.

به گفته این مسوول سازمان سنجش آموزش کشور، با توجه به کمیته های کارشناسی ستاد ملی مقابله با کرونا و بازوی رصد بزرگی مثل وزارت بهداشت که شرایط روز جامعه را رصد می کنند، جا به جایی یا تغییر زمان برگزاری آزمون ها اتفاق می افتد.

خدایی درباره برگزاری به موقع آزمون سراسری سال ٩٩ خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت کمپین های متفاوت برای آزمون سراسری سال گذشته، وقتی که ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته های این ستاد به جمع بندی رسیدند، آزمون به موقع برگزار شد؛ کنکور سراسری ۱۴۰۰ هم در تیرماه برگزار می شود و ما ۲ ماه و نیم زمان داریم؛ در مورد برگزاری این آزمون تنها منبع دارای اظهار نظر تخصصی و فنی، کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون وزیر علوم ادامه داد: داوطلبان فعلا فقط با آرامش به مطالعه بپردازند و سازمان سنجش آموزش کشور اگر قرار باشد اطلاع رسانی کند از طریق درگاه الکترونیکی، موارد مورد نیاز را به اطلاع آنها می رساند.

به گزارش فرتاک نیوز، آزمون وکالت قرار بود ۲۰ فروردین ١٤٠٠ برگزار شود که به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. بر اساس برنامه زمانی از پیش اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد روزهای ۵، ۶ و ۷ خردادماه و زمان برگزاری کنکور سراسری ۹ تا ۱۲ تیرماه خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان