//
کدخبر: ۳۰۶۴۲۱ //

بازار ارز به غنی‌سازی ۶۰درصدی واکنش نشان نداد

امروز بازار ارز برخلاف انتظارات به خبر آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی ایران واکنش نشان نداد و دلار با همان قیمتی که دیروز بسته شده بود یعنی ۲۴۹۵۰تومان کار خود را آغاز کرد و تا ساعت انشار این خبر ثابت مانده است.

بازار ارز به غنی‌سازی ۶۰درصدی واکنش نشان نداد

روز گذشته عراقچی از آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی ایران خبر داد که واکنش منفی آمریکا را به همراه داشت؛ درحالیکه روز گذشته در پی انتشار این خبر قیمت دلار در مقطعی از معاملات پشت‌خطی تا ۲۵۰۵۰تومان افزایش یافته بود اما برخلاف انتظارات، دلار بازار نقدی امروز را با قیمت ۲۴۹۵۰تومان آغاز کرد و تا ساعات پایانی معاملات در همین سطح ثابت ماند.

سیگنال‌دهی همتی به بازار ارز

به گزارش فرتاک نیوز، دیروز همتی در پیام اینستاگرامی با اشاره به وضعیت بازار ارز اظهار کرده که بانک‌مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و به صورت تدریجی متناسب با عوامل موثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل مدیریت خواهد کرد.

درحالیکه روز گذشته خرید ارز تحت تاثیر خبر آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی افزایش یافته بود و انتظار می‌رفت در همین راستا دلار هم مسیر افزایشی پیش بگیرد، ولی این سیگنال مثبت از سوی بانک‌مرکزی منجر به احتیاط بیشتر معامله‌گران و ثبات قیمت دلار شد.

برخی پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تداوم و افزایش عرضه ارز از سوی بازارساز، احتمال بالا نرفتن قیمت دلار و حتی کاهش آن در روز‌های آینده وجود دارد؛ در این میان یکی دیگر از عواملی که باعث شد بازار ارز به این خبر واکنش نشان ندهد، ثبات قیمت درهم در سطح ۶۸۶۰تومان بوده است.

 

همچنین بعد از سفر نخست وزیر کره به ایران مجددا بحث تاثیر آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در بازار ارز بر سر زبان‌ها افتاده و از آنجا که خبرهای تقریبا مثبتی هم از نشست برجامی وین به گوش می‌رسد، بسیاری از معامله‌گران خریدهای سنگین و نوسان‌گیری در بلندمدت را کنار گذاشته‌اند و صرفا به سود‌ اندک روزانه بسنده کرده‌اند.

حالا باتوجه به تشدید تاثیرپذیری بازار ارز نسبت به اخبار، پیش‌بینی قیمت دلار بسیار دشوار شده ولی نگاهی به روند دلار در معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد که معامله‌گران فعلا برای بازار فردا انتظار کاهش جزیی قیمت دلار را دارند؛ تحلیلگران بازار ارز هم بر این باورند که اگر اتفاق خاصی نیفتد دلار فردا در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت که در این صورت مقصد بعدی قیمت ۲۴۸۰۰تومان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان