//
کدخبر: ۳۰۶۱۶۷ //

رشد قیمت طلا و سکه در روزهای تعطیلی بازار

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز را ناشی از رشد نرخ ارز عنوان کرد و گفت: اگر دلار به روند افزایشی خود که ناشی از حادثه نطنز بوده ادامه ندهد قیمت طلا و سکه هم تغییری نخواهد کرد.

رشد قیمت طلا و سکه در روزهای تعطیلی بازار

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلای امروز توضیح داد: اگرچه بازار طلا به دلیل محدودیت‌های کرونایی تا پایان فروردین ماه تعطیل شده و تقاضا به شدت افت کرده، و همچنین بهای اونس طلا هم امروز تغییری نداشته اما از آنجا که دلار به دلیل حادثه روز گذشته نطنز در مدار صعودی قرار گرفته بود قیمت طلا و سکه هم نسبت به دیروز افزایش یافت.

او اضافه کرد: البته این افزایش قیمت جزیی بوده به طوریکه طلا حدود ۱۰هزار، سکه امامی و طرح قدیم به ترتیب ۱۵۰ و ۱۰۰هزار تومان گران شده اما قیمت انواع دیگر سکه ثابت مانده است.

به گفته کشتی‌آرای، نبود تقاضا و تعطیلی بازارهای جهانی مانع از واکنش شدید قیمت طلا و سکه به حادثه نطنز شد که البته چند ماهی است که بازار طلا به ثبات رسیده و در پی هر اتفاق سیاسی یا اقتصادی دچار نوسان زیادی نمی‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت‌ها بیان کرد: اگر دلار در بازار فردا به روند صعودی خود ادامه ندهد، رشد قیمت طلا و سکه هم متوقف خواهد شد و حتی نبود تقاضا مسیر این بازار را مجددا کاهشی خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۲۳فروردین ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌ها گفت: در جریان معاملات امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۴۹۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۵۰۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۹هزار تومان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۱۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان