//
کدخبر: ۳۰۴۵۲۳ //

طلا در سال۱۴۰۰ ارزان می‌شود؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا در سال جدید گفت: امسال شاهد جهش هیجانی قیمت‌ طلا و سکه نخواهیم بود از همین رو مردم می‌توانند معاملات خود را در این بازار شروع کنند.

طلا در سال۱۴۰۰ ارزان می‌شود؟

نادر بذرافشان با اشاره به عوامل موثر بر تغییر قیمت طلا بیان کرد: چند عامل مهم از جمله ارزش اونس طلا، شرایط اقتصاد جهانی و نرخ ارز بر قیمت طلای داخلی تاثیرگذار است، لذا اگر پیش‌بینی‌ صعود اونس به ۲۰۰۰دلار محقق شود، در کنار مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود افزایش قیمت طلا و سکه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

بذرافشان تصریح کرد: البته در صورتی که مشکلات برجام حل شود و واکسن کرونا به نتیجه مثبتی برسد دلار وارد مدار نزولی خواهد شد که در چنین شرایطی حتی با وجود صعود ارزش اونس جهانی احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا در سال۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: در ماه‌های پایانی سال قیمت طلا و سکه به دلیل افت نرخ ارز و بهای اونس، و همچنین نبود تقاضا کاهش یافت، حالا در سال جدید هم اگر قیمت‌ها همچنان بالا باشد به نظر نمی‌رسد شاهد تقاضای چندانی در بازار طلا و سکه باشیم.

او با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در سال جدید اظهار کرد: البته باتوجه به ثبات قیمتی که در ماه‌های پایانی سال۹۹ شاهد بودیم احتمال می‌رود که هیجانات سیاسی از بازار طلا تخلیه شده، بنابراین انتظار نمی‌رود که در سال۱۴۰۰ قیمت طلا و سکه بیش از ۱۰درصد نوسان کاهشی یا افزایشی داشته باشد.

به گزارش فرتاک نیوز، بذرافشان در پایان گفت: از آنجا که قیمت طلا و سکه در سال۹۹ با افزایش چشمگیری همراه بوده به نظر می‌رسد در سال۱۴۰۰ شاهد جهش هیجانی قیمت‌ها نباشیم، بنابراین درصورت ثبات قیمت‌ها مردم می‌توانند معاملات خود را در این بازار شروع کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان