//
کدخبر: ۳۰۲۴۵۰ //

وزیر نیرو: بارش‌ها به نسبت سال قبل ۴۰ درصد کاهش دارد/ یک هزار و ۶۵۰ روستای کشور را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم

وزیر نیرو گفت: امسال یک هزار و 650 روستای کشور را با 400 روستایی که دیروز افتتاح شد به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم و از این طریق یک میلیون و 49 هزار هموطن روستایی از این دسترسی برخوردار شدند.

 وزیر نیرو: بارش‌ها به نسبت سال قبل 40 درصد کاهش دارد/ یک هزار و 650 روستای کشور را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: امسال سال آبی تقریبا به نیمه رسیده است. در نیمه اول سال آبی سال 1400 -1399 میزان بارش ها به نسبت سال قبل 40 درصد و به نسبت بلند مدت حدود 30 درصد تاکنون کاهش دارد. انشاالله در فصل بهار و روزهای پیش رو جبران قابل ملاحظه ای با نزول رحمت الهی داشته باشیم. اما سعی کردیم در استفاده از منابع آب ذخیره شده در سدها دقت لازم را داشته باشیم هرچند بارش ها به نسبت به پارسال این موقع 40 درصد کاهش دارد اما کاهش حجم مخازن بیش از 10 درصد نیست. عمده امیدواری ما به همکاری مردم است.

او افزود: شرایط کرونا و ملاحظات بهداشتی مصرف آب را بیشتر کرده اما با هوشیاری و آگاهی مردم سعی می کنیم مشکل جدی نداشته باشیم. تمهیدات لازم برای تامین آب شرب اندیشیده شده و طرح هایی در دست انجام است. امسال یک هزار و 650 روستای کشور را با 400 روستایی که دیروز افتتاح شد به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم و از این طریق یک میلیون و 49 هزار هموطن روستایی از این دسترسی برخوردار شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۴۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان