//
کدخبر: ۳۰۰۱۶۸ //

بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی کشور آغاز شد

بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با رقابت هزار و ۶۷۷ برگزیده در ۱۰ دانشگاه کشور آغاز شد.

بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی کشور آغاز شد

بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی سال ۱۳۹۹، هشت صبح امروز جمعه در ۱۰ دانشگاه شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا (همدان)، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز برای هزار و ۶۷۷ برگزیده، آغاز شد.

به گزارش فرتاک نیوز، این المپیاد که به صورت تشریحی برگزار می شود، تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد. پیش از این قرار بود روز جمعه ۲۵ مهرماه در کلان شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه برگزار شود که به دلیل شیوع بالای ابتلا به کرونا لغو شد.

نتیجه نهایی این المپیاد اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام می شود.

تغییرات المپیاد بیست و پنجم

روش معرفی برگزیدگان هم به علت توسعه این المپیاد در سال‌های گذشته از ۲ طریق انجام می شد، نخست شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و معرفی نفرات برتر، روش دوم نیز برگزاری آزمون به صورت غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه بود.

آزمون غیرمتمرکز مناطق ۱۰ گانه المپیاد علمی دانشجویی امسال برگزار نمی شود و طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها، دانشجویان واجد شرایط سال سوم مقطع کارشناسی شان در آزمون کارشناسی ارشد امسال شرکت کنند.

داوطلبان رشته های مهندسی کامپیوتر، مجموعه علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی، مجموعه الهیات و معارف اسلامی-علوم قرآنی، مجموعه مهندسی عمران، زبان و ادبیات فارسی، مجموعه علوم تربیتی، مجموعه حقوق، مجموعه روانشناسی، علوم زمین، شیمی، مجموعه فیزیک، آمار، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، مجموعه مهندسی برق، مجموعه مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مجموعه مهندسی مکانیک، مجموعه مهندسی مواد و متالورژی، مجموعه ریاضی، مجموعه زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی، در این المپیاد با یکدیگر رقابت می کنند.

پروتکل های بهداشتی

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه) از ابتدای ورود به حوزه تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه الزامی است، همچنین داوطلبان در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً فاصله فیزیکی مناسب را رعایت کنند.

پذیرایی ناهار و میان وعده به دانشجویان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و همراهان دانشجو همانند پدر، مادر، همسر و... اجازه ورود به داخل دانشگاه را نخواهند داشت و امکاناتی برای پذیرایی و اسکان آن ها وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان