//
کدخبر: ۲۹۹۴۸۹ //

اکثریت آمریکایی ها خواهان خروج ترامپ از صحنه سیاست هستند

بسیاری از آمریکایی ها اعلام کرده اند که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا باید از صحنه سیاست این کشور خارج شود.

اکثریت آمریکایی ها خواهان خروج ترامپ از صحنه سیاست هستند
به گزارش فرتاک نیوز،
به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی انجام شده  توسط شبکه تلویزیونی CNBC نشان داده شده است.

طبق این نظر سنجی ، 54 درصد از نظرخواهی شدگان  خواستار خروج نهایی ترامپ از صحنه سیاست بودند. چنین انظری  توسط 81 درصد دموکرات ها ، 26 درصد جمهوری خواهان و همچنین 47 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی که از این احزاب حمایت نمی کنند ، ابراز  شده است.

در عین حال ، 74 درصد از پاسخ دهندگان جمهوری خواه امیدوارند که ترامپ به مشارکت فعالانه خود در زندگی سیاسی  آمریکا ادامه دهد و 48 درصد از طرفداران  حزب جمهوری خواه دوست دارند ترامپ "رئیس این حزب بماند".

پیش از این ، یک نظرسنجی نشان داده بود که اکثر شهروندان ایالات متحده اعتقاد ندارند که آمریکا پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ "دوباره بزرگ" شده  باشد . 57 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در طول چهار سال گذشته ، ترامپ شعار اصلی مبارزات انتخاباتی خود -"آمریکا را بزرگ بساز"را برآورده نکرده است. در عین حال، تنها 39 درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که او موفق به دستیابی به این هدف شده است.

9 فوریه ، دادگاه دوم برای استیضاح ترامپ به ابتکار حزب  دموکرات در سنای آمریکا  آغاز شد. 14 ژانویه، مجلس نمایندگان به استیضاح ارباب سابق کاخ سفید در رابطه با ناآرامی های واشنگتن رای داده بود . دموکرات ها انگیزه تصمیم خود را این واقعیت می دانند که ترامپ پس از استیضاح نهایی دیگر قادر به نامزد شدن دوباره برای ریاست جمهوری نخواهد بود. این اولین بار در ایالات متحده است که تلاش می شود رهبر کشور پس از پایان دوره ریاست جمهوری از سمت خود برکنار گردد. ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود یک بار دیگر نیز در مجلس نمایندگان استیضاح شده اما این استیضاح در مجلس سنای آمریکا نهایی نشده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۴۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان