//
کدخبر: ۲۹۸۹۳۰ //

ملاقات رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با نخست وزیر سوریه

عضو هیات رییسه اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه، با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با نخست وزیر سوریه

 این دیدار در ادامه سفر کاری کیوان کاشفی به سوریه و در محل کاخ نخست وزیر در شهر دمشق انجام گرفت.

مهندس حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در ابتدای این نشست، ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های دولت و مردم ایران، خواستار افزایش تبادلات اقتصادی دو کشور توسط بخش خصوصی شد.

وی با اشاره به صدمات سوریه در جنگ، خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌های ایرانی در امر بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های سوریه گردید.

نخست وزیر سوریه همچنین با اظهار خوشحالی از تاسیس مرکز تجارت ایرانیان در دمشق، این اقدام اتاق ایران را ناشی از اشتیاق بخش خصوصی ایران برای حضور در اقتصاد سوریه دانست و از حمایت کامل دولت سوریه از این مرکز خبر داد.

در ادامه کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه نیز ضمن ابلاغ پیام دوستی فعالین اقتصاد ایران به مردم سوریه، گزارش آخرین اقدامات اتاق مشترک ایران و سوریه را ارائه کرد.

وی حل مسائل بانکی و حمل و نقل گمرکی را نیازهای اصلی افزایش مبادلات دانست و خواستار اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین معاون اول رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر سوریه شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در این ملاقات با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: معتقدیم فشارهای تحریم به دو کشور سوریه و ایران به نقطه پایان خود رسیده و این دو کشور توانسته‌اند الگویی از مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا به دنیا معرفی کنند.

در ادامه جلسه گزارشی از چگونگی تاسیس مرکز تجارت ایرانیان به نخست وزیر سوریه ارائه شد.

گفتنی است در این سفر کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه ملاقات‌هایی با وزیران کشاورزی، بازرگانی خارجی، بازرگانی داخلی، اتاق های بازرگانی و صنعت دمشق و حلب انجام داد.

به گزارش فرتاک نیوز، همچنین در سفر به حلب برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در فروردین سال 1400 انجام گرفت و به علاوه اولین فروم تجاری در مرکز تجارت ایرانیان در آیین سفر برگزار و طی آن ظرفیت های همکاری دو کشور ایران و سوریه بررسی گردید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان