//
کدخبر: ۲۹۴۶۶۱ //

نماینده مجلس: کولبری نتیجه عدم سرمایه‌گذاری در منطقه است

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کولبری زاییده عدم سرمایه‌گذاری در منطقه است، گفت: اجرای طرح‌های بزرگ تولیدی و صنعتی، این آسیب را کاهش می‌دهد.

نماینده مجلس: کولبری نتیجه عدم سرمایه‌گذاری در منطقه است

بهزاد رحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید بهمن مرادنیا استاندار کردستان از ذوب آهن سقز اظهار داشت: این پروژه صنعتی ظرفیت خوبی برای اشتغال جوانان بیکار این دیار فراهم می‌کند و باید دولت از این سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کند.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه از خام فروشی گله مند هستند، افزود: خام فروشی منابع معدنی شهرستان سقز معضل اصلی این منطقه است و باید زمینه را برای تولید و فراوری این منابع ارزشمند فراهم کرد تا  این معضل به صفر برسد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید با جدیت از سرمایه‌گذران حمایت کند تا بیکاری به حداقل برسد، اضافه کرد: راه اندازی ذوب آهن سقز باعث رونق تولید می‌شود و اشتغالزایی بسیار خوبی را برای جوانان این منطقه به دنبال دارد.

رحیمی با اشاره به پتانسیل‌های مرز و ظرفیت نیروی انسانی شهرستان‌های سقز و بانه، گفت: ظرفیت کولبری و نیروی انسانی را به اشتغال در طرح‌های بزرگ صنعت، تولیدی و کشاورزی تبدیل کنیم تا کولبری و مشکل بیکاری جوانان برطرف شود.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران ذوب آهن سقز نیز اظهار داشت: استفاده از نیروهای بومی و بکارگیری جوانان این دیار در ذوب آهن سقز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز، استاندار کردستان روز یکشنبه همراه مدیران کل راه و شهرسازی، محیط زیست، شرکت گاز و معاونت امور  هماهنگی استانداری کردستان و نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس، به شهرستان سقز سفر و از فرودگاه، ذوب آهن این شهرستان بازدید کرد.

بازدید از پروژه ذوب‌آهن، بازدید از طرح احداث فرودگاه سقز، بازدید از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب، افتتاح ساختمان فرمانداری، کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن و بازدید از سد چراغ ویس، برنامه‌های سفر یک روزه بهمن مرادنیا به سقز است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان