//
کدخبر: ۲۹۳۵۷۸ //

تقدیم لایحه شرح مأموریت‌ها و وظایف وزارت میراث‌فرهنگی به هیات دولت

بیست‌وچهارمین جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۹۹ با حضور علی‌اصغر مونسان بعدازظهر امروز(شنبه) در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

تقدیم لایحه شرح مأموریت‌ها و وظایف وزارت میراث‌فرهنگی به هیات دولت

در ابتدای جلسه علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تدوین لایحه شرح مأموریت‌ها و وظایف وزارتخانه اشاره کرد و گفت: «در راستای تبدیل سازمان به وزارتخانه قانون ما را مکلف به تدوین این لایحه کرده بود که پس از جلسه‌های مکرر و طولانی با مشارکت مدیران کل استانی و زحمات انجام‌شده در معاونت توسعه مدیریت، لایحه‌ای مناسب با در نظر گرفتن تمامی زوایا آماده و امروز تقدیم دولت شد.»

محمد خیاطیان نیز در تشریح این لایحه به ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سطوح مختلف وزارتخانه تأکید کرد و افزود: «برای تنظیم این لایحه پنج دستورالعمل را آماده کرده‌ایم که تمامی آن‌ها بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده است. عمده درخواست‌هایی که از استان‌ها به ستاد ارسال می‌شود مربوط به نبود هماهنگی و یکپارچگی بین ادارات کل استانی و نبود وحدت رویه است که تلاش ما بر رفع این نقیصه بوده است.»

نظام‌نامه جامع آموزش و توانمندسازی کارکنان، نظام‌نامه خدمات رفاهی و درمان، دستورالعمل خدمات ورزشی و تفریحی، دستورالعمل انتقال و مأموریت کارکنان، و دستورالعمل مدیریت استعداد پنج محوری بود که معاون توسعه مدیریت و امور مجلس از آن‌ها نام برد و به تشریح هر یک از آن‌ها پرداخت.

 

 

مونسان سپس در خصوص موضوع آموزش و مدیریت استعداد نکاتی را متذکر شد و عنوان کرد: «آموزش درصورتی‌که پراکنده و بی‌هدف نباشد می‌تواند کاربرد داشته باشد. هم‌افزایی نکته مهمی است که باید در بحث آموزش مورد توجه قرار بگیرد و برای افراد یک مسیر آموزشی واحد و در امتداد هم در نظر گرفته شود.»

او با اشاره به آغاز سفرهای استانی از هفته گذشته خاطرنشان کرد: «در خراسان رضوی بازدید و افتتاح‌های خوبی صورت گرفت و در هفته جاری سفری به استان قزوین خواهیم داشت.»

 

 

فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان نیز به‌مناسبت هفدهمین سالگرد زلزله بم به ارائه گزارش درباره بازسازی‌های انجام شده و پروژه‌های در حال انجام پرداخت.

مرمت خانه سیستانی، مرمت و بازسازی دروازه دوم، مرمت برج کلاه‌فرنگی ازجمله اقداماتی بود که او به آن‌ها اشاره کرد و پیشرفت بازسازی ارگ بم را ۸۰درصد عنوان کرد.

فعالی با اشاره به نظرات کارشناسی درباره احیای بناهای تاریخی، تصریح کرد: «در بازسازی بناهای تاریخی نباید انتظار داشته باشیم که مثل روز اول شوند، به گفته کارشناسان ۸۰درصد کار احیای ارگ بم انجام شده است.»

 

به گزارش فرتاک نیوز، رضا برومند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان نیز به تشریح پروژه‌های در حال ساخت استان پرداخت که تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته او ۲۲ پروژه در حوزه خصوصی گردشگری به ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۸ میلیارد تومان و اشتغال ۶۳۳ نفر تا خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۱۰ پروژه در بخش دولتی حوزه میراث‌فرهنگی در حال انجام است که قلعه پرتغالی‌ها، قلعه هزاره میناب، مسجد و مدرسه درگان و مرمت ۶۴ بادگیر بندر کنگ از آن جمله‌اند.

 

 

پس از ارائه این گزارش، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تنوع و پراکندگی پروژه‌ها در استان هرمزگان ابراز رضایت کرد و گفت: «هرمزگان با داشتن دو اسکله مهم شهید رجایی و باهنر همچنین بزرگ‌ترین پالایشگاه‌ها و صنایع مادر یکی از استان‌های محوری و مرکز تجارت کشور است. وجود ۱۴ جزیره، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نیز این استان را دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر کرده است.»

او با اشاره به جاذبه‌های جزیره هرمز اعلام کرد: «با معرفی مناسبی که صورت گرفت این جزیره توانست گردشگران مخصوص به خود را داشته باشد و امروز یکی از موفق‌ترین اماکن جذب توریست در سطح کشور است. با وجود پتانسیل‌های موجود، سایر مراکز استان می‌تواند جاذب گردشگر باشد.»

تمرکز برای بهره‌برداری از دریا و راه‌اندازی گردشگری دریایی از نکات مهمی بود که دکتر مونسان بر آن تأکید کرد و افزود: «آماده کردن طرح ویژه گردشگری برای سه استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی تفریحات دریایی در این مناطق همچنین هدایت و سامان‌دهی تور به سمت این استان‌ها ازجمله مواردی است که می‌تواند گردشگری دریایی را توسعه دهد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان