//
کدخبر: ۲۹۱۸۱۰ //

رشد ۳۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در آبان ۹۹

طبق نتایج اعلامی مرکز آمار، مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ٩٩ با ماه مشابه سال ٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٣٨ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

رشد ۳۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در آبان ۹۹

 مرکز آمار نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان‌ماه امسال منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان‌ماه ۹۹ در مجموع ٣٧.۵ هزار تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس این گزارش، گوشت گاو و گوساله با ٢٠.۴ هزار تن، ۵۴.۵ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٣.٣ هزار تن، بز و بزغاله با سه هزار تن و سایر انواع دام با ٨٠١ تن، به‌ترتیب ۳۵.۵ درصد، هشت درصد و ٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقدار عرضه گوشت در آبان ٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ٩٨ برای گوسفند و بره ٣٢ درصد، برای بز و بزغاله ۳۶ درصد، برای گاو و گوساله ۴۴ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٨٣ درصد افزایش و برای شتر و بچه‌شتر ٣١ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز از کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان نسبت به مهر امسال نزدیک به ۵.۳ درصد کاهش داشته است. 

به گزارش فرتاک نیوز، طبق آمارها نیاز کشور به گوشت قرمز سالیانه نزدیک به یک میلیون تن است که بخش عمده آن از تولید داخلی و نزدیک ۱۰ درصد از محل واردات تامین می‌شود. این در حالی است که اکنون جمعیت دام سبک و سنگین حدود ۸۰ میلیون راس است.

از اواسط تیرماه امسال خرید تضمینی چهار هزار تن گوشت قرمز گوساله توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدکنندگان دام سنگین شروع شده است.

رییس شورای تامین دام کشور پیش از این در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که فرآیند خرید تضمینی گوشت گوساله در ۱۵ استان کشور از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، البرز، یزد، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و سمنان در حال انجام است که به سایر استان‌ها تعمیم داده می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۸۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان