//
کدخبر: ۲۸۸۹۱۷ //

آموزش و پرورش با کمبود ۶۰ هزار معلم مواجه است

سخنگوی کمیسیون‌آموزش مجلس از حضور رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه روز سه شنبه کمیسیون خبر داد و گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۶۰ هزار معلم مواجه است.

آموزش و پرورش با کمبود ۶۰ هزار معلم مواجه است

«احمدحسین فلاحی» روز سه‌شنبه با تشریح جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با حضور حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و گزارشی به اعضای کمیسیون آموزش ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: رییس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۶ کاهش چشمگیری داشته و از سال ۹۶، تلاش گسترده‌ای برای افزایش کمیت تعداد دانشجو صورت گرفته و تعداد دانشجویان ورودی از ۳ هزار نفر در سال ۹۶ به ۲۶ هزار دانشجو افزایش یافته است.

فلاحی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون، نمایندگان سوالاتی در زمینه انتصابات در برخی استان‌ها، کمبود سهمیه هیات علمی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات مطرح کردند و رییس دانشگاه فرهنگیان به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی به نقل از رییس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در نحوه جذب و خروج معلم از دانشگاه فرهنگیان نقشی ندارد و آموزش و پرورش سیاستگذار است و با توجه به افزایش جذب دانشجو، برای نخستین‌بار، تا مهر ۱۴۰۰، تعداد ۵۴ هزار و ۶۳۳ معلم تربیت خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: خنیفر عنوان کرد که دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حدود ۱۷۰ هزار دانشجو دارد که نسبت به نیاز آموزش و پرورش با کمبود حدود ۶۰ هزار معلم در مدارس کشور مواجه هستیم.

فلاحی با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای ردیف هیات علمی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۸۰ عضو هیات علمی نیاز دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان