//
کدخبر: ۲۸۷۲۵۸ //

قیمت نفت به ۴۲.۹ دلار کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد روند آهسته بهبودی اقتصاد جهان و تقاضا برای سوخت به علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا، کاهش یافت.

قیمت نفت به 42.9 دلار کاهش یافت

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد کندی بهبود اقتصاد جهان و تقاضا برای سوخت به علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا، کاهش یافت، اما بازار همچنان در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی است.

به گزارش فرتاک نیوز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 59 سنت کاهش 42.94 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 72 سنت کاهش 40.40 دلار معامله شد. نفت برنت روز پنج شنبه 0.6 درصد و نفت خام آمریکا 0.8 درصد ارزش خود را از دست دادند.

هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت افزایش حدود 9 درصدی طی این هفته قرار دارند.

همچنین آمار ذخایر نفت آمریکا یکی از عوامل کاهش قیمت نفت بود، بطوری که ذخایر نفت این کشور 4.3 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافته است.

کویچی موراکامی، تحلیلگر بازار گفت: «از آنجاییکه چشم انداز تیره اقتصاد جهان، احساس حاکم بر بازار را در بحبوحه افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و محدودیت‌های اجتماعی جدید، کاهشی کرده است، سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌های اخیر استفاده کرده و به برداشت سود پرداختند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود، در صورتی که شیوع کرونا همچنان در بسیاری از بخش های جهان شدت داشته باشد، قیمت نفت همچنان در هفته آینده تحت فشار بماند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان