//
کدخبر: ۲۸۵۸۳۲ //

ترم اولی ها وام می گیرند

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بخشنامه و آیین‌نامه اعطای وام‌های دانشجویی را برای نیمسال تحصیلی جاری به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.

ترم اولی ها وام می گیرند

ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان در این بخشنامه، خطاب به دانشگاه ها اعلام کرده است: در خصوص برنامه زمان بندی اعطای وام های دانشجویی در راستای ارتقا سطح خدمات رفاهی، اصلاح و به روز رسانی قوانین، مقررات پرداخت و تجمیع وام های دانشجویی با در نظر داشتن وضعیت معیشتی و استعداد دانشجویان، ارتقا اثربخشی وام های دانشجویی، اصلاح نظام بازپرداخت و ایجاد تنوع در مدت و مبلغ پرداخت اقساط، این بخشنامه ابلاغ می شود.

 

در آیین نامه اعطای وام های دانشجویی آمده است که به دانشجویان ورودی جدید در نیمسال اول تحصیل بدون احتساب معدل وام اختصاص می یابد.

وام های تحصیلی و مسکن به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای، وام ویژه دکتری به دانشجویان دوره روزانه تمام وقت مقطع دکتری ناپیوسته و پیوسته واجد شرایط دانشگاه های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی، وام ضروری به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای و وام شهریه به دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای همچنین دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های پیام نور-غیردولتی و غیرانتفاعی-جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی تعلق می گیرد.

 

وام تحصیلی به منظور کمک به گذران زندگی دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی و دانشجویان کم بضاعت اعطا می شود. دریافت این وام فقط در نیمسال اول به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال های مقرر تجاوز نکند، بلامانع اعلام شده است.

وام ضروری به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه های ضروری دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی در رویدادهای مختلف از جمله حوادث و بلایای طبیعی، شرایط خاص، ازدواج، تولد فرزند، همچنین حمایت از دانشجویان برتر، نمونه کشوری، مبتکر، قهرمان ورزشی و توان خواه پرداخت می شود.

وام ویژه دکتری به منظور کمک به پیشبرد امور تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری تحصصی ناپیوسته و آن دسته از دانشجویان مقطع دکتری پیوسته که امتحان جامع خود را با موفقیت گذرانده اند، در دوره روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی پرداخت می شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وام شهریه و مسکن از دیگر وام هایی است که به دانشجویان در طول مدت تحصیل پرداخت می شود. جزئیات این وام ها در  بخشنامه  صندوق رفاه دانشجویان قابل مشاهده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان