//
کدخبر: ۲۸۱۷۵۰ //

چند خبر از کانون پرورش فکری

مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۲ تا ۱۷ مهر هم‌زمان با هفته‌ ملی کودک سال ۱۳۹۹ هر روز یکی از فیلم‌نقالی تولید شده در این مرکز را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارد.

چند خبر از کانون پرورش فکری

به گزارش فرتاک نیوز؛ از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نقالی روز ۱۲ مهر اولین روز هفته‌ ملی کودک می‌توانند حکایت زیبا و آموزنده «طوطی و بقال» مثنوی معنوی مولانا را با نقالی فهیمه باروتچی در سایت th.kpf.ir و صفحه اینستاگرام کانون به نشانی kanoonparvaresh@ تماشا کنند.

بر اساس این خبر در دومین روز از این هفته  امیرحسین انصافی  قصه‌ «پیرچنگی» را در قالب نقالی برای دوست‌داران این هنر اجرا می‌کند.

روز ۱۴ مهر فیلم نقالی قصه‌ «نجات بیژن» و چهارمین روز هفته‌ ملی کودک نیز داستان «تیمور لنگ» را با هنرمندی  محمدرضا معجونی  به نمایش درمی‌آید.

هم‌چنین در ادامه این نمایش‌ها روز ۱۶ مهر هم‌زمان با روز جهانی کودک مرکز تئاتر کانون فیلم نقالی داستان «شفا یافتن کور» با هنرمندی  فهیمه باروتچی  را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارد.

در همین حال نقالی قصه‌ «کشتی نوح» از سوی  امیرحسین انصافی  نیز روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در سایت نمایش مرکز تئاتر کانون قرار می‌گیرد تا دوست‌داران این هنر بتوانند به تماشای آن بنشینند.

یادآوری می‌شود امسال با توجه به شرایط موجود در کشور و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی کودک از ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فراخوان مهرواره «پرواز لالایی‌ها» منتشر شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان همزمان با شروع هفته ملی کودک فراخوان مهرواره ملی «پرواز لالایی‌ها» را با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدید منتشر کرد. این مهرواره ملی در چهار گروه سنی «کودک»، «نوجوان»، «پدرها و مادرها» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان مهرواره «پرواز لالایی‌ها» علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳ اثر را در قالب فایل صوتی یا تصویری به‌همراه متن لالایی و مشخصات کامل صاحب اثر تا پایان آذر ۱۳۹۹ در سایت golestan.kpf.ir بارگذاری کنند یا به شماره واتس‌اپ ۰۹۳۳۳۸۴۳۹۳۱ و بخش پیام خصوصی اینستاگرام کانون گلستان به نشانی kanoonparvaresh_golestan ارسال کنند.

 بر اساس این خبر ملاک‌های داوری لالایی‌ها، خلق آثار جدید و امروزی بر اساس ذائقه و نیاز کودک، بیان واضح و مسلط (وضوح صوت و تصویر)، استفاده از گویش‌های محلی، خلاقیت در اجرای اثر و رعایت ریتم در اجرا تعیین شده است.

یادآوری می‌شود نتایج این مهرواره ملی بهمن‌ ۱۳۹۹ هم‌زمان با دهه مبارک فجر اعلام خواهد شد و به ۵ اثر برتر در هر بخش جوایزی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از مقررات این مهرواره می‌توانند به پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir مراجعه کنند و درصورت لزوم با تلفن دبیرخانه به شماره ۰۱۷۳۳۵۵۹۴۲۵ تماس بگیرند.

برگزاری دوره‌های «خوانش متون کلاسیک ادبی» در کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاییز ۱۳۹۹ دوره‌های «خوانش متون کلاسیک ادبی» را به‌صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌کند.این دوره‌ها شامل «حافظ‌خوانی»، «شاهنامه‌خوانی» و «گلستان‌خوانی» مقدماتی است که از ۱۹ مهر ۱۳۹۹ در ۱۰ جلسه برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

بر همین اساس، هدف از آموزش این دوره‌ها که به شکل آنلاین برگزار می‌شود درک، دریافت و تحلیل متن مبتنی بر اجرای صحیح آن است.

همچنین آشنایی اولیه با کانتکس (بستر تاریخی) متن، ورود به موضوع ترسیم کلی جهان‌بینی شاعر، آشنایی کلی با ساختار اثر، آشنایی با اصول اولیه اجرا متون نظم کلاسیک، ورود به مبحث خوانش و آشنایی اولیه با تکنیک‌های خوانش متن، از دیگر اهداف آموزشی دوره‌های «خوانش متون کلاسیک ادبی» به شمار می‌رود.

بر اساس این خبر، دوره‌های «حافظ‌خوانی» و «شاهنامه‌خوانی» مقدماتی با تدریس مهدی محمدیان به ترتیب ساعت ۱۰ تا ۱۱ روزهای دوشنبه و چهارشنبه به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

همچنین دوره «گلستان‌خوانی» مقدماتی با تدریس مریم عباسی ساعت ۱۳ تا ۱۴ روزهای شنبه آنلاین برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها تا روز ۱۸ مهر ۱۳۹۹ فرصت دارند به نشانی http://kpf.ir/onlinecourses مراجعه کنند.

فیلم‌ تئاتر «حکایت مرد کوهستان» مهمانِ خانه‌ها شد

فیلم‌ تئاتر «حکایت مرد کوهستان» به کارگردانی  افسانه زمانی  هم‌زمان با هفته ملی کودک در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماشایی شد.

این نمایش به نویسندگی  محمدحسین ناصربخت  با نگاه جدیدی به داستان آرش کمانگیر از روز یک‌شنبه ۱۳ مهر در پایگاه کانون به نشانی th.kpf.ir به صورت رایگان در دسترس است.

«حکایت مرد کوهستان» تولید سال ۱۳۹۲ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بر همین اساس  بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، مریم آشوری و فهیمه عابدینی  در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

افسانه زمانی طراحی صحنه و لباس، مرضیه سرمشقی طراحی پوستر و بروشور، فهیمه عابدینی مدیریت صحنه و زهرا بهرامی، دوخت لباس نمایش «حکایت مرد کوهستان» را بر عهده داشته‌اند.

بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی و مریم آشوری به عنوان بازی‌دهندگان، مهدی آشنا به عنوان عکاس و محمدرضا شاملوفرد به عنوان طراح نور با این نمایش همکاری کرده‌اند.

در همین روز امیرحسین انصافی قصه‌ی «پیرچنگی» را در قالب نقالی برای دوست‌داران این هنر اجرا می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند این نقالی را در پایگاه مجازی کانون و صفحه رسمی اینستاگرام کانون به نشانی kanoonparvaresh@ تماشا کنند.

 از ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ هر روز یک فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir بارگذاری خواهد شد و مخاطبان می‌توانند تا پایان هفته ملی کودک این نمایش‌ها و نقالی‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند.ابزارک تصویر

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان