//
کدخبر: ۲۷۹۹۵۴ //

بازگشت ۱.۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور طی یک ماه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از بازگشت بیش از ۱.۵میلیارد یورو ارز صادراتی از ۳۱ تیر تا ۳۱ مرداد ماه خبر داد.

بازگشت ۱.۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور طی یک ماه

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به تسریع در روند بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود و با تلاش‌های ارکان وزارت صمت از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، بیش از 1.5 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات در بازه زمانی 31 تیرماه تا 31 مرداد ماه به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

زادبوم افزود: سازمان توسعه تجارت با تشکیل کارگروه اقدام ارزی و کمیته پایش رفتار تجاری و با استفاده از ابزار‌های تشویقی خود و همچنین برگزاری جلسات متعدد با صادرکنندگان در تهران و مراکز استان‌ها بازگشت ارز حاصل از صادرات را تسریع کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی دیدگاه‌های برخی از فعالان بخش خصوصی را ناشی از اطلاعات ناقص و بعضاً غیرکارشناسانه دانست و از آنان خواست انتقادات سازنده خود را با هدف کمک به توسعۀ صادرات غیر نفتی کشور ارائه کنند.

معاون وزیر افزود: تسریع در روند بازگشت ارز نتیجه سیاست‌های کارشناسی سازمان توسعه تجارت و همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، اتاق تعاون و اتاق اصناف بوده و اقدامات سازنده‌ای در این راستا انجام شده که در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، رویکرد اصلی سازمان توسعه تجارت را کار و تلاش در جهت انجام وظایف محوله در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: فرایند صادرات حاصل تلاش جمعی صادرکنندگان، دستگاه‌های مسئول دولتی و خصوصی، تشکل‌های اثرگذار از جمله اتاق تعاون و اتاق اصناف و رسانه‌ها است و هم‌افزایی این سه رکن، اتفاقات ارزشمندی را رقم زده است.

زادبوم با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت و سازمان‌های صمت استان‌ها به عنوان خانۀ صادرکنندگان قلمداد می‌شود، از تلاش‌های بی‌وقفه همکاران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها که در شرایط فعلی و با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا به صورت جهادی در این مسیر گام می‌بردارند، تقدیر کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، فعالان دولتی و خصوصی حوزه تجارت خارجی را رزمندگان جنگ اقتصادی توصیف کرد و فعالیت‌های سازندۀ آنان را ستود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان