//
کدخبر: ۲۷۵۱۶ //
در ارتباط با پرونده روابط احتمالی ترامپ- مسکو؛

مجلس سنای آمریکا خواستار دریافت یادداشتها و اسناد «جیمز کومی» شد

کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا از مقامات «اِف بی آی» خواست تا یادداشتها و نامه های غیر رسمی رئیس معزول این آژانس خطاب به مقامات مافوق خود را در اختیار این کمیته بگذارند.

مجلس سنای آمریکا خواستار دریافت یادداشتها و اسناد «جیمز کومی» شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه از «اداره تحقیقات فدرال» آمریکا- موسوم به اِف بی آی- خواست تا تمام نامه های غیر رسمی و یادداشتهای «جیمز کومی» رئیس معزول این آژانس فدرال خطاب به مقامات مافوق خود را هم در دوران ریاست جمهوری اوباما و هم در دوره رئیس جمهور کنونی به این کمیته تسلیم نماید.

این کمیته در بیانیه ای از کاخ سفید خواست تا سوابق هرگونه تعامل و ارتباط با جیمز کومی شامل اسناد و سوابق مرتبط با «تحقیقات اف بی آی پیرامون ارتباط ادعایی میان دستیاران دونالد ترامپ و روسیه، و یا تحقیقات در خصوص رایانامه های هیلاری کلینتون مشتمل بر فایلهای صوتی ضبط شده، رونوشتها، یادداشتها، خلاصه ها یا نامه های غیر رسمی» را به این کمیته ارائه نماید.

گفتنی است که روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه در گزارشی جدید مدعی وجود یادداشتی به قلم «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی شد که در آن از تلاش ترامپ برای پایان دادن به تحقیقات در خصوص رابطه احتمالی «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ با مقامات مسکو پرده بر می دارد.

به گفته این روزنامه آمریکایی، ترامپ یک روز پس از استعفای فلین در جمعی با حضور کومی و برخی دیگر از مقامات دولتی از جمله «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری، از همه حضار می خواهد تا وی را با کومی تنها بگذارند و سپس از او می خواهد تا تحقیق پیرامون رابطه احتمالی فلین با روسها را خاتمه دهد؛ «زیرا او مرد خوبی است!»

شایان ذکر است که قانونگذاران دموکرات در کنگره آمریکا بعد از شکست «هیلاری کلینتون» نامزد منتخب خود در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶، فرضیه دخالت روسیه در انتخابات را به نفع پیروزی ترامپ مطرح کردند.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان