//
کدخبر: ۲۷۵ //
دانشور:

معضل کودکان کار همچنان بر روی زمین مانده است/ مغفول ماندن هویت کودکان کار در منشور حقوق شهروندی

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضل کودکان کار به دلیل ورود پیدا نکردن دستگاه‌های دولتی همچنان بر روی زمین مانده است.

معضل کودکان کار همچنان بر روی زمین مانده است/ مغفول ماندن هویت کودکان کار در منشور حقوق شهروندی

فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع به کارگیری کودکان کار توسط پیمانکاران شهرداری تهران، اظهار داشت: در خصوص جمع‌آوری زباله توسط کودکان کار بارها گزارشی به دست ما رسیده به همین دلیل به سازمان مدیریت پسماند در مورد آن انتقاد داشته‌ایم اما جواب قانع کننده‌ای از این سازمان دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه موضوع کودکان کار به دلیل ورود پیدا نکردن دستگاه‌های دولتی همچنان بر روی زمین است، افزود: هم اکنون آمار کودکان کار بویژه افغانه و مهاجران دیگر در ایران در حال افزایش است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مهاجران از حقوق کافی در کشور ما برخوردار نیستند، گفت: در منشور حقوق شهروندی که به تازگی از آن رونمایی شد چند موضوع از جمله هویت کودکان کار مغفول مانده است.

دانشور با بیان اینکه عده‌ای از کودکان کار از پدران افغانی و مادران ایرانی هستند، تصریح کرد: ممکن است این کودکان از نسل دوم باشند که از چند دهه گذشته تاکنون هویت و شناسنامه‌ای نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که این کودکان اوراق شناسایی نداشته باشند نمی‌توانند از حق تحصیل برخوردار شوند به همین دلیل چاره‌ای جز دستفروشی در سر چهارراه‌ها ندارند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به نظر من خیلی از کسانی که اسناد بالادستی ما را می‌نویسند از همه مشکلات جامعه آگاهی ندارند چرا که فعالان این حوزه را هیچگاه در سیاستگذاری‌ها مشارکت نمی‌دهند.

دانشور با بیان اینکه غفلت از دیده شدن این موضوعات باعث شده در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها به موضوعات کودکان کار پرداخته نشود، یادآور شد: این موضوع باعث می‌شود مشکل همچنان پاپرجا بماند و بزگتر شود.

وی با اشاره به فعالیت NGOها در شهرداری تهران در خصوص کودکان کار، گفت: فضا را در اختیار آنها قرار دادیم تا در قالب طرح پرتو فعالیت‌هایی انجام دهند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: بدون شک بخشی از ساماندهی موضوع کودکان کار به دولت هم مربوط می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان