//
کدخبر: ۲۷۱۱۵۸ //

وزیر آموزش‌ و پرورش: شیوه فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور به شرایط کرونا بستگی دارد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: به طور قطع آغاز سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور است اما شکل فعالیت مدارس بستگی به شرایط ویروس کرونا دارد.

وزیر آموزش‌ و پرورش: شیوه فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور به شرایط کرونا بستگی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن حاجی میرزایی  در حاشیه برنامه گفت و گوی هفته که با حضور وزیر نیرو و شورای معاونان در بستر شبکه شاد همراه بود، اظهارداشت: تا آغاز سال تحصیلی جدید بیش از یک ماه و نیم زمان‌ داریم و ویروس کرونا نیز به طور دایم در حال تغییر است.

وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا برای استقرار آموزش دانش آموزان، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را ایجاد کردیم، لذا این شبکه ظرفیت‌های خوبی را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، ارتباط زنده‌ای است که ما می‌توانیم با روسای آموزش‌وپرورش در سراسر کشور داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش به حضور ۷۵۰ نفر از روسای منطقه آموزشی در برنامه گفتگوی هفته اشاره و تاکید کرد: روسای آموزش‌وپرورش مناطق در این برنامه شاهد مباحثی بودند که بین وزیر نیرو و شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفت.

حاجی میرزایی تصریح کرد: به شکل‌گیری یک کارگروهی در سطح وزارتخانه و توسعه آن در سطح استان و مناطق با موضوع بحث و گفت و گو در مورد مسایل مشترک و فعال کردن ظرفیت‌های موجود بین دو دستگاه و هم‌افزایی کار و تلاش انجام شد که اقدام مناسبی است.

وی ادامه داد: این برنامه که تحت عنوان گفت و گوی هفته و هر برنامه با حضور یکی از اعضای دولت و یا سایر شخصیت‌های کشور است به مسایل مشترک آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها می‌پردازد و این‌یک اقدام مهمی برای نزدیک کردن دستگاه‌ها به یکدیگر و توسعه تفکر میان بخشی است.

وی به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه اشاره و خاطرنشان کرد: در بدو شروع سال تحصیلی بر اساس اطلاعاتی که از وزارت بهداشت دریافت خواهیم کرد، می‌توانیم مشخص کنیم در چه نقاطی از کشور کلاس‌ها به شکل حضوری و در چه نقاطی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: در مناطقی که وضعیت بیماری کرونا سفید باشد کلاس‌ها مانند سابق به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و آموزش‌های غیرحضوری نیز ۲۰ درصد خواهد بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد:در مناطقی که شرایط زرد باشد اگر ممکن باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم و اگر میسر نشد دانش آموزان را به دودسته زوج و فرد تقسیم می‌کنیم و تعداد دانش آموزان را در کلاس‌ها بسیار محدود می‌کنیم و اگر شرایط امروز ادامه یابد کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود.

وی در خصوص ثبت‌نام دانش آموزان نیز گفت: در این‌یک ماه و نیم تلاش می‌کنیم تا در موضوع ثبت‌نام‌ها مشکل و خللی ایجاد نشود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در خصوص روپوش مدارس با توجه به شرایط حاکم، شوراهای استان، مناطق و مدارس تصمیم‌گیری خواهند کرد،  ادامه داد: نباید سال تحصیلی را از اعتبار بیندازیم لذا برنامه‌های سال تحصیلی باید باقوت تمام به‌پیش برود.

حاجی میرزایی در خصوص استخدام ۲۸ هزار نیرو در آموزش‌و پرورش نیز گفت: در این زمینه منتظریم سازمان برنامه‌وبودجه اعتبار موردنیاز را تائید کند، لذا فراخوان آن از سوی سازمان امور اداری و استخدامی اعلام خواهد شد و در ادامه این نیروها جذب خواهند شد.

وی یادآور شد: کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند، در آن فراخوان به‌تناسب رشته‌های موردنیاز، جنسیت، محل موردنیاز، جذب می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان