//
کدخبر: ۲۶۶۲۵۶ //

پایبندی ائتلاف اوپک پلاس به توافق کاهش تولید به ۸۷ درصد رسید

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید تاکید کرد اعضای ائتلاف اوپک و متحدانش به ۸۷ درصد تعهدات خود طبق قرارداد کاهش تولید پایبند بوده اند.

پایبندی ائتلاف اوپک پلاس به توافق کاهش تولید به ۸۷ درصد رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اویل پرایس، ائتلاف اوپک و متحدانش پس از نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید که در روز پنجشنبه برگزار شد اطمینان داد که تمام اعضایش به سهمیه های تولید خود طبق قرارداد عمل می‌کنند.

 این کمیته وزارتی  تاکید کرد اعضای ائتلاف اوپک و متحدانش به 87 درصد تعهدات خود طبق قرارداد کاهش تولید پایبند بوده اند. قرار بود این قرارداد تا پایان همین ماه میلادی ادامه داشته باشد، ولی این گروه موافقت کرد به شرط تبعیت 100 درصدی تمام اعضا، قرارداد تا پایان جولای تمدید شود.

 کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید بر اهمیت پایبندی صد در صدی اعضای این قرارداد تاکید کرد و اعلام کرد حتی اگر لازم باشد قرارداد تا سپتامبر طول میکشد تا تولید بیش از اندازه بعضی اعضای پیمان شکن مثل عراق و قزاقستان جبران شود. به نظر می رسد تمام اعضای این ائتلاف با قرارداد کاهش تولید همراهی می کنند حتی با وجود اینکه برخی از اعضا هنوز جزئیات طرح‌های خود را برای جبران تولید اضافی در ماه های قبل ارائه نداده اند. عراق و قزاقستان طرح‌های خود را امروز تحویل دادند.

این کمیته وزارتی تا روز دوشنبه به این کشورها فرصت داده تا طرح‌های خود را ارائه دهند.

 قرارداد جدید اعضای نافرمان را مجبور به تبعیت از سهمیه های خود میکند، بنابراین دیگر لازم نیست عربستان بار کاهش تولید دیگران را بر دوش بکشد. ولی برخی کشورها به خاطر ماهیت صنعت نفتشان به سختی می‌توانند تولید خود را پایین بیاورند و ترجیح می دهند این  کاهش تولید را طی ماه های بیشتری ادامه بدهند.

 ولی در واقعیت دو امکان وجود دارد: یکی اینکه کاهش تولید اضافی طبق برنامه در انتهای جولای برای تمام کشورها غیر از اعضای نافرمان پایان یابد و دیگر اینکه عربستان سعودی و شرکایش در ماه‌های اوت و سپتامبر تولید خود را بیشتر پایین بیاورند و اعضای نافرمان طبق سهمیه های خود در ماه‌های مه و ژوئن تولید کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان