//
کدخبر: ۲۶۴۵۵۶ //

فیلم‌های اولین اکران ۹۹ این هفته مشخص می‌شود

بررسی و انتخاب فیلم‌های اولین اکران سال ۹۹ این هفته انجام می‌شود.

فیلم‌های اولین اکران ۹۹ این هفته مشخص می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق دستور رییس جمهور مجوز بازگشایی سالن‌های سینما صادر و فعالیت سینماها پس از چهار ماه از اول تیرماه از سر گرفته خواهد شد.

طبق گفته رییس جمهور سالن‌های سینما با ۵۰ درصد ظرفیت خود قابل بازگشایی هستند، این در حالی است که سازمان سینمایی پیش‌تر ظرفیت ۴۰ درصد را اعلام کرده بود ضمن اینکه گفته شده بود، هر زمانی مجوز بازگشایی صادر شود، فعالیت سالن‌ها داوطلبانه خواهد بود.

جدا از اینکه چه تعداد از سینماها برای بازگشایی و شروع فعالیت آمادگی دارند، مهم‌ترین مسئله جذب مخاطب است و قطعا باید با استراتژی مشخصی فیلم‌ها انتخاب شوند، اما یک نکته مهم دیگر هم دعوا و حاشیه‌ای است که بر سر شورای صنفی نمایش پیش آمده و از آنجا که خانه سینما انتخابات اعضای شورای صنفی نمایش را در چند هفته قبل  قبول ندارد، ممکن است دوباره رای‌گیری انجام شود. گرچه شنیده‌هایی هم هست مبنی براینکه خانه سینما پیشنهادهایی را مطرح کرده تا ماجرای شورای صنفی بی‌حاشیه فیصله یابد ولی این پیشنهاد اگرچه به سازمان سینمایی ارائه شده اما تاکنون خبری رسمی منتشر نشده است.

با این حال پیگیری از سازمان سینمایی و معاون نظارت و ارزشیابی گویای این است که سه‌شنبه بیستم خرداد برای فیلم‌های اکران تیرماه که نخستین اکران سال ۹۹ است، تصمیم‌گیری خواهد شد.

در سه ماه گذشته تاکید براین بود فیلم‌هایی که اسفندماه روی پرده بودند، در اولویت اکران امسال پس از بازگشایی قرار دارند اما تقریبا تمام آن‌ها سراغ اکران انلاین رفته یا خواهند رفت بجز «خوب، بد، جلف ۲» که پیمان قاسم‌خانی خواستار نمایش ان در سینما بوده و با توجه به کمدی بودن فیلم، یکی از امیدهای سینماداران برای جذب مخاطب است.

همچنین «شنای پروانه» محمد کارت دیگر گزینه مهم مدیران سینمایی برای افزایش استقبال مردم از سینما در دوران کرونا بوده ولی پخش‌کننده این فیلم، قبول اکران آن را منوط به شرایطی می‌داند که با توجه به محدودیت‌های حضور تماشاگران باید فراهم و تامین شود. 

علاوه براین «دینامیت» مسعود اطیابی هم یک گزینه دیگر است که فقط در صورت صدور مجوز نمایش می‌توان روی آن حساب کرد.

فیلم «لاله» هم یکی دیگر از گزینه‌های اکران بوده و با توجه به تاکید سازندگانش بر لزوم نمایش روی پرده و اینکه مالک فیلم، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، به نظر می‌رسد فیلم اسدالله نیک‌نژاد باید راهی سینما شود اما مشخص نیست که آیا اول تیر روی پرده می‌رود یا زمانی دیگر.

البته این‌ها همه گزینه‌های احتمالی هستند که تاکنون بیش از دیگر فیلم‌ها، نام‌شان مطرح بودند. حتی یک زمانی اکران هفت فیلم در هنگام بازگشایی مطرح بود اما به نظر می‌رسد در اولین اکران امسال سه یا چهار فیلم بیشتر روی پرده نروند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان