//
کدخبر: ۲۵۸۹۶۴ //

شرکت‌های خودرویی خارجی عهدشکن، روی بازار ایران را نخواهند دید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عهد شکنی شرکت‌های خودرویی خارجی، گفت: شرکت‌های خارجی همکار در زمینه خودروسازی که عهد شکنی کردند، دیگر روی بازار ایران را نخواهند دید و از طریق مجاری قانونی به دنبال دریافت خسارت از آن‌ها خواهیم بود.

شرکت‌های خودرویی خارجی عهدشکن، روی بازار ایران را نخواهند دید
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رحمانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح تولید انبوه موتور دیزل ۴۵۷ و ۳۵۵ در شرکت ایدم اظهار کرد: افتتاح خطوط تولید انبوه انواع موتورهای خوردروهای سنگین مصداق عینی اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش تولید است.

وی ضمن تبریک روز کارگر از نیروهای انسانی به عنوان سرمایه‌های عظیم کشور یاد کرد و ادامه داد: به همت جامعه بزرگ و پرتلاش کارگری کشور، به راحتی توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم و خود را مدیون زحمات و ایثار این عزیزان میدانیم.

وی با اشاره به سهم حائز توجه صنعت خودروسازی و قطعه سازی در اقتصاد ملی، خاطرنشان کرد: هراندازه میزان داخلی سازی قطعات مورد نیاز کشور افزایش یابد به همان اندازه شاهد شکوفایی توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید، داخلی‌سازی قطعات و اصلاح ساختار شرکت‌های خودروسازی، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید خودرو در کشور 2.2 میلیون دستگاه در سال بوده و برای پاسخ به تقاضا و تنظیم بازار حداقل باید افزایش تولید و استفاده از محصولات جدید را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: در سال 98 با کار جهادی همه ارکان اقتصادی کشور، 3.4 میلیارد دلار داخلی سازی انجام شده که 500 میلیون دلار آن مربوط به صنعت خودروسازی است.

وی با اشاره به عهد شکنی شرکت‌های خودرویی خارجی، گفت: شرکت‌های خارجی همکار در زمینه خودروسازی که عهد شکنی کردند، دیگر روی بازار ایران را نخواهند دید و از طریق مجاری قانونی به دنبال دریافت خسارت از آن‌ها خواهیم بود.

رحمانی بهره مندی از ظرفیت و توان نیروهای داخل کشور و استفاده از دانش فنی دیگر خودروسازان مطرح جهان را جایگزین مناسب شرکت‌های عهد شکن عنوان کرد.

وی با بیان این‌که زیانده بودن شرکت‌های وابسته به صنایع خودروسازی قابل قبول نیست، تشریح کرد: اصلاح ساختار این قبیل شرکت‌ها وآزاد سازی سرمایه‌های راکد آن‌ها به صورت جدی در حال پیگیری بوده و اعتقاد داریم خودرو سازها نباید قطعه ساز باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های خودرو سازی و قطعه سازی در تبریز گفت: برخی ماشین آلات موجود در صنایع قطعه سازی تبریز حتی در دنیا بی‌نظیر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از مدیران شرکت ایران خودرو تبریز خواست با توسعه شرکت و ایجاد خطوط رنگ و بدن و تولید محصولات جدید سهم قابل توجه در تولید خودروهای مورد نیاز کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی در پایان با اشاره به پیگیری محورها و برنامه‌های جهش تولید در وزارت صمت گفت: هرهفته یک افتتاح صنعتی با اشتغالزایی مناسب دارای فناوری روز و صادارت محور را پیش رو داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان