//
کدخبر: ۲۵۵۱۸۸ //

از ۲۳فروردین صرفا مشاغل «غیر پرریسک» در تهران مجاز به فعالیت‌اند

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جزییات جدید فعالیت‌های صنفی را برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم منتشر کرد.

از ۲۳فروردین صرفا مشاغل «غیر پرریسک» در تهران مجاز به فعالیت‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

در این اطلاعیه آمده است: «ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات فعالیت اصناف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:

۱- مجددا تاکید می‌شود با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید-۱۹ (کرونا) فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و باعنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع شود، باید ادامه یابد.    

۲- طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفندماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پرریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

۳ـ کلیه واحدهای تولید در بخش‌های مختلف صنف و صنعت در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال ۱۳۹۹ با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های (دستورالعمل‌های) بهداشتی کمافی‌السابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

۴ ـ آن دسته از واحدهای صنفی توزیعی و خدمات فنی که حسب ضرورت و با توجه به نیاز از بدو شروع بحران بیماری کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم نظیر گروه فعالیت‌های صنفی مرتبط به موادغذایی و گروه فعالیت‌های مربوط به خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل در حال خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند کماکان در چارچوب پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها هستند.

۵ ـ فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع جمعیت در آن واحدها به عنوان فعالیت‌های پرخطر (پرریسک) تعطیل اعلام شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود. این فعالیت در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتلها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی هستند.

۶ ـ غیر از فعالیت‌های موضوع بند ۳ (فعالیت‌های پرخطر)، باقی فعالیت‌های واحدهای صنفی کم‌خطر یا کم‌ریسک در صورت تمایل می‌توانند با رعایت مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی با شرایط ذیربط به فعالیت خود ادامه دهند.

۷ ـ ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت در ایام پیش رو شیوع بیماری کرونا در سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که متعاقبا اعلام می‌شود، خواهد بود.

۸ ـ تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سامانه خواهد شد و اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه مزبور و نصب آن در واحد صنفی الزامی است.

سایر جزئیات از جمله آدرس سایت وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی ویژه ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت صنفی متعاقبا در اطلاعیه بعدی کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان